Top 10 programów streamingowych 2025: Netflix traci kontrolę, Amazon atakuje, Apple wkracza

Autor: Russell Thompson | 14.07.2025, 16:11
Od monopolu do wielowarstwowego krajobrazu: Konkurenci Netflixa atakują! Amazon, Apple, HBO, YouTube... Netflix już nie jest monopolistą. Źródło: NPR

Trzeci sezon „Gry w kalmara” od Netflixa stał się najpopularniejszym oryginalnym serialem na platformach streamingowych w pierwszej połowie 2025 roku, wyprzedzając „Reachera” od Amazonu w ostatnim tygodniu.

Co wiadomo

Finałowy sezon „Gry w kalmara” choć i wyprzedził „Reachera” od Amazonu, to sukces „Reachera” pokazał, że widownia Prime Video wyraźnie skłania się ku akcjom. Ten serial jest częścią szerszej strategii Amazonu, obok stoją „Chłopcy”, „Jack Ryan” oraz epickie fantasy, jak „Koło czasu” i „Pierścienie władzy”.

Nie mniej jednak, wśród zaskoczeń roku — wejście serialu „Severance” od Apple TV+ do piątki najlepszych. Projekt z nietypową koncepcją i mroczną atmosferą pokazał, że Apple potrafi nie tylko głośno wprowadzać, ale i stabilnie przyciągać uwagę widowni — i konkurować na równi.

Analiza danych Nielsen pokazuje: Netflix już nie jest jedynym gigantem. Mimo trzech z czterech czołowych pozycji, jego udział wśród najpopularniejszych programów spadł z 80 % w 2021 roku do około 50 % w 2025 roku. I, jak się wydaje - to trwały trend.

10 najpopularniejszych programów streamingowych 2025 roku
10 najpopularniejszych programów streamingowych 2025 roku. Ilustracja: Nielsen

Rywalizacja wzrosła — nie w szerokości, a w głębokości. Netflix jest teraz jednym z siedmiu-osiem, a nie z trzech. Amazon, Apple, HBO Max, Hulu i Paramount+ coraz częściej mają seriale, które mogą zdobywać listy przebojów.

HBO ma w swoim aktywie od razu trzy hity — „Ci, którzy w nas są”, „Biały lotos” i „Pitt”. Jednak dwa z nich nie znalazły się w top 10 Nielsen tylko z powodu formalnej klasyfikacji: ponieważ seriale najpierw zadebiutowały na kanale liniowym, uważane są za „nabyte”. W rzeczywistości — znalazłyby się w dziesiątce.

Jednakże, Netflix jak na razie nie został wyprzedzony pod względem łącznej liczby oglądających. Jego objętości treści i widowni wciąż są wyższe niż Disney+, Hulu i Peacock razem wziętych.

Wzrost popularności bezpłatnego streamingu 2023–2025
Wzrost popularności bezpłatnego streamingu w latach 2023–2025. Ilustracja:?Nielsen

Jednak prawdziwym zagrożeniem dla Netflixa nie są ani Apple, ani Amazon, lecz bezpłatne platformy, takie jak YouTube, Roku Channel i Tubi. Pomimo ogólnego wzrostu streamingu o 6 %, udział Netflixa nie wzrósł. Natomiast bezpłatne usługi reklamowe nadal przyciągają widownię. Na samym YouTube — 12,5 % oglądania. I to więcej, niż Amazon, HBO Max i Disney+ razem wzięci.

Źródło: Bloomberg