Samsung zajął drugie miejsce w rankingu najbardziej innowacyjnej firmy technologicznej 2021 r.

Samsung zajął drugie miejsce w rankingu najbardziej innowacyjnej firmy technologicznej 2021 r.

Capital on Tap uznał Samsung Electronics za jedną z najbardziej innowacyjnych firm roku dzięki wielu patentom technologicznym. Podobnie jak w zeszłym roku, Samsung zajął drugie miejsce w rankingu najbardziej innowacyjnej firmy technologicznej w 2021 roku, za Huawei.

Samsung Electronics złożył wniosek o 9499 patentów w 2021 r., podczas gdy Huawei jest liderem z 9739 patentami. Ogólnie jednak Samsung jest najbardziej innowacyjny techniczny firma na świecie - przynajmniej sądząc po łącznej liczbie patentów technologicznych, które otrzymała w tym roku i w poprzednich latach łącznie, czyli 263702 w porównaniu do 100116 od Huawei.

Samsung Electronics znalazł się w pierwszej dziesiątce innowatorów ostatniej dekady w kilku obszarach, w tym w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR / AR), technologiach 5G, sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym (AI / ML) oraz autonomicznej jeździe.

Od 2011 roku Samsung nie otrzymał tylu patentów, co inni konkurenci, ale mimo to firma ma wystarczająco bogaty katalog, by pozostać na szczycie listy. Ma przewagę patentową ponad 50 000 nad Sony, drugim co do wielkości posiadaczem patentu na technologię.

Źródło: kapitałontap

Światowa premiera Porsche Cayenne Electric odbędzie się 19 listopada

Światowa premiera Porsche Cayenne Electric odbędzie się 19 listopada
Zapowiedź prezentacji nowego Porsche Cayenne Electric. Źródło: Porsche

Porsche ogłosiło prezentację pierwszego elektrycznego Cayenne. Nowy Cayenne Electric zadebiutuje na cyfrowej prezentacji 19 listopada, a już 22 listopada pojawi się na żywo na festiwalu Icons of Porsche w Dubaju.

Co wiadomo

Elektryczny SUV wejdzie do sprzedaży na początku 2026 roku. Cayenne Electric będzie trzecim seryjnym samochodem elektrycznym marki i drugim SUV-em z takim rodzajem napędu po Macan Electric. Jednocześnie zwykłe Cayenne trzeciej generacji z silnikami spalinowymi będzie sprzedawane równolegle.

Nowy samochód elektryczny ma architekturę 800-woltową i opiera się na Platformie Premium Electric firmy macierzystej Volkswagen Group. Ta sama platforma jest używana w Porsche Macan Electric i Audi Q6 E-tron.

Bateria i rozmieszczenie silników Porsche Cayenne Electric
Bateria i rozmieszczenie silników Porsche Cayenne Electric. Zdjęcie: Porsche

Cayenne Electric będzie wyraźnie różnić się od swojego odpowiednika z silnikiem spalinowym: bardziej opływowym przodem, bezramkowymi oknami i innymi klamkami drzwi. Długość Cayenne Electric wynosi 4979 mm, co jest o 49 mm więcej niż długość poprzedniej generacji pojazdu. Rozstaw osi jest również znany — 3020 mm (o 35 mm więcej niż obecny Cayenne).

Cayenne Electric otrzymał dwa synchroniczne silniki na stałych magnesach. Energia elektryczna pochodzi z akumulatora o pojemności 108 kWh. Zasięg, jak oczekiwano, przekroczy 600 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 400 kW. Oznacza to, że uzupełnienie od 10 do 80% zajmie tylko 16 minut. Ponadto po raz pierwszy w Porsche będzie dostępne bezprzewodowe ładowanie akumulatora trakcyjnego pojazdu elektrycznego.

1
2

W nowym Cayenne będzie również zamontowany największy zestaw wyświetlaczy ze wszystkich seryjnych modeli Porsche, w tym zakrzywiony centralny ekran dotykowy.

Źródło: Porsche

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();