Zaktualizowane modele Corolla otrzymały zwiększoną bazę kół i zaawansowane technologicznie wnętrze w Chinach

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 20:36

Podczas gdy światowy rynek czeka na Corollę nowej generacji, niedawno zaprezentowaną w formie konceptu, w Chinach pojawia się tymczasowa aktualizacja. Zanim pojawi się w pełni nowy model, lokalni nabywcy zobaczą zmodernizowane wersje obecnego sedana.

Co wiadomo

Zaktualizowane modele Corolla od FAW Toyota i Levin L od GAC Toyota otrzymały zwiększoną bazę kół i zmodernizowany system multimedialny, zorientowany na lokalne preferencje.

Corolla z joint venture Toyota i FAW o przedłużonej bazie kół zewnętrznie przypomina Priusa dzięki zmienionym reflektorom w stylu „młot” i minimalistycznemu przedniemu zderzakowi.

W porównaniu do standardowej Corolli, ta wersja zyskała dodatkowe 50 mm między osiami — ważną zmianę dla chińskiego rynku, gdzie docenia się przestrzeń dla tylnych pasażerów. Z bazą kół 2750 mm zaktualizowany model przewyższa wycofanego z produkcji europejskiego Avensisa, choć ustępuje Camry z jej 2825 mm.

Reszta nadwozia w dużej mierze powtarza odchodzący model. Najbardziej widocznym dodatkiem jest nowa listwa LED łącząca tylne światła, przejęta od Alliona, innego pochodnego od Corolli o długiej bazie kół od FAW Toyota.

Wnętrze zostało całkowicie przemodelowane: nowa przednia deska z poziomymi liniami i zmodernizowanymi wykończeniami. Przycisków na centralnej konsoli brakuje, zastąpił je większy, 12,9-calowy, niezależny wyświetlacz, uzupełniony 8,8-calowym cyfrowym zestawem wskaźników.

Centralny tunel również został przeprojektowany — teraz z uproszczonym układem i bardziej wydajnym bezprzewodowym ładowaniem. Dodatkowo zamontowano nowe przednie siedzenia z wbudowanymi zagłówkami, a system wspomagania kierowcy Toyota Safety Sense 3.0 jest w standardowym wyposażeniu.

GAC Toyota Levin L zachowuje większość stylu poprzedniego modelu Levin GT. Z zewnątrz jest bliższy amerykańskiej wersji sedana Corolla, zachowując bardziej sportowy profil.

Podobnie jak jego odpowiednik, Levin L zyskał przedłużoną bazę kół 2750 mm, choć wizualna różnica ze standardowym modelem jest minimalna.

Wewnątrz wnętrze niemal powtarza FAW Toyota, ale z innymi wariantami wykończenia. GAC Toyota potwierdziła, że system multimedialny działa na systemie Huawei HiCar 5.0 z nowym chipem Qualcomm 8155P.

FAW Toyota Corolla i GAC Toyota Levin L są oferowane z jednostkami benzynowymi i hybrydowymi, które same się ładują.

Kupujący mogą wybierać między turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,2 litra i mocy 116 KM, 2,0-litrowym o mocy 170 KM lub hybrydowym systemem 1,8-litrowym o mocy 135 KM. Wszystkie wersje są wyposażone w napęd na przednie koła i skrzynię biegów CVT.

Zaktualizowane modele GAC Toyota Levin L i FAW Toyota Corolla pojawią się w Chinach w ciągu kilku najbliższych tygodni. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone. Mało prawdopodobne jest, aby podobne aktualizacje designu i technologii pojawiły się w modelach Corolla sprzedawanych poza rynkiem chińskim.

Źródło: Carscoops