Volkswagen uruchomił w Niemczech własną "gigafabrykę" PowerCo
Firma PowerCo należąca do koncernu Volkswagen uruchomiła "gigafabrykę" w Salzgitter w Niemczech i wyprodukowała pierwsze zunifikowane elementy z oznaczeniem "made in Europe".
Co wiadomo
PowerCo projektuje, opracowuje i produkuje elementy akumulatorowe w pełni w Europie, co wzmacnia technologiczny suwerenność firmy. Elementy akumulatorowe będą dostarczane markom Volkswagen Group do ostatecznych testów drogowych. Ich debiut planowany jest na przyszły rok w rodzinie samochodów elektrycznych Volkswagen, Škoda i Seat/Cupra.
Oczekuje się, że PowerCo zaspokoi około 50 procent zapotrzebowania Volkswagen Group na zunifikowane elementy. Standaryzowana architektura elementów pozwala na ich wykorzystanie na całym świecie we wszystkich markach i regionach, zapewniając oszczędność skali, korzyści kosztowe i elastyczność technologiczną – od litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) po niklowo-manganowo-kobaltowe (NMC) i stałe elementy zasilania.
Pierwsza zunifikowana komórka PowerCo bazuje na technologii NMC i jest jedną z najwydajniejszych w segmencie masowym. W porównaniu do poprzednich komórek, zapewnia ona około 10 procent większą gęstość energii. Dodatkowo, jest zsynchronizowana z nowym systemem baterii Volkswagen "komórka-blok", co zapewnia korzyści w zakresie zasięgu, efektywności i wydajności. W przyszłości pojawią się inne warianty, na przykład zunifikowana komórka PowerCo z technologią LFP.
Produkcja zunifikowanych elementów PowerCo będzie stopniowo zwiększana w przyszłym roku. Na pierwszym etapie zdolność produkcyjna zakładu w Salzgitter wyniesie do 20 GWh. W ten sposób akumulatory mogą zapewnić zasilanie dla około 250 000 pojazdów elektrycznych. W przyszłości, w razie potrzeby, zakład może być rozbudowany do 40 GWh. Salzgitter stanie się głównym zakładem dla kolejnych "gigafabryk" PowerCo w Walencji (Hiszpania) i St. Thomas (Kanada).
Źródło: Volkswagen Group