Stellantis prowadzi europejską trasę wspierającą biopaliwo dla samochodów z silnikiem Diesla
Stellantis zorganizował trasę demonstracyjną po Europie w celu promocji uwodornionego oleju roślinnego (HVO) jako odnawialnego paliwa dla istniejących samochodów z silnikiem Diesla. Do demonstracji technologii wykorzystywane są Citroën Berlingo i Fiat Ducato.
Co wiadomo
W ramach projektu HVO Aurora Trial, realizowanego wspólnie z francuską firmą SP3H, jest monitorowane zużycie paliwa i oceniane są emisje dwutlenku węgla w czasie rzeczywistym. Producent samochodów twierdzi, że wszystkie jego samochody osobowe z silnikiem Diesla i lekkie samochody dostawcze są kompatybilne z tym paliwem bez jakichkolwiek przeróbek.
HVO jest produkowane z zużytego oleju roślinnego i tłuszczów zwierzęcych. Według Stellantis daje to firmom i prywatnym osobom możliwość natychmiastowego zmniejszenia emisji szkodliwych substancji bez konieczności wymiany samochodu. Modele Diesla standardów Euro 5 i Euro 6, które już są w eksploatacji, również mogą korzystać z tego paliwa.
Projekt powstał dzięki wewnętrznemu programowi Stellantis Start*Up, który zachęca do inicjatyw pracowników. SP3H dostarczyło inteligentne czujniki do monitorowania i dokumentowania wykorzystania HVO w trakcie testów.
Niedawno trasa odwiedziła ośrodek produkcyjny Stellantis w Vigo (Hiszpania), gdzie produkowany jest Berlingo. Demonstracja będzie kontynuowana w innych europejskich miastach w celu zbierania danych i promowania odnawialnego paliwa z odpadów.
Źródło: Stellantis