Właściciele elektrycznych BMW uzyskali dostęp do stacji szybkiego ładowania Tesla Supercharger
Kierowcy samochodów elektrycznych BMW w USA uzyskali dostęp do części sieci szybkich ładowarek Tesla Supercharger, wykorzystującej złącze North American Charging Standard (NACS). W ten sposób BMW stało się już 15. producentem samochodów, których pojazdy mogą być ładowane na takich stacjach.
Co wiadomo
Wsparcie dotyczy nie wszystkich stacji ładowania Tesla, ale tylko bardziej nowoczesnych Supercharger, kompatybilnych z NACS dla marek zewnętrznych. Starsze stacje nie mogą być używane, dlatego właścicielom BMW zaleca się wcześniejsze sprawdzenie kompatybilności punktu ładowania. Niemiecka marka nie produkuje jeszcze własnego adaptera NACS: firmowy przejściówka jest obiecywany dopiero w drugim kwartale 2026 roku, a do tego czasu kierowcy mogą korzystać z zewnętrznych adapterów NACS–CCS1 na własne ryzyko.
Na Supercharger mogą ładować się samochody elektryczne BMW i4 (modele z lat 2022–2026), i5 (2024–2025, a także i5 2026 w wersjach eDrive40 i xDrive40 po aktualizacji oprogramowania wiosną 2026 roku), i7 (2023–2026) i iX (2022–2025, a także wszystkie wersje iX 2026 roku po aktualizacji oprogramowania wiosną 2026 roku). Aby korzystać z sieci Tesla, właściciele tych samochodów muszą używać aplikacji Tesla.
Poza BMW, standard złącza NACS i dostęp do Supercharger akceptują już Audi, Genesis, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Lucid, Mercedes‑Benz, Nissan, Polestar, Subaru, Toyota, Volkswagen i Volvo.
Źródło: Cleantechnica