Kia zaprezentowała nowego Seltosa, który będzie sprzedawany na całym świecie
Firma Kia zaprezentowała drugą generację kompaktowego crossovera Seltos. Model będzie globalny — sprzedaż rozpocznie się w Korei, Europie, Ameryce Północnej i Chinach.
Co wiadomo
Kia Seltos otrzymała całkowicie nowy design. Przednia część samochodu wyróżnia się szerszą osłoną chłodnicy z firmowym podświetleniem Kia "Star Map" i animacją świateł powitalnych; klamki drzwi są schowane w karoserii. Boczne części cechują się ukośnymi liniami, wizualnie oddzieloną linią dachu i wyraźnie zarysowanymi konturami stref barkowych.
Długość wyniosła 4430 mm, szerokość - 1830 mm, wysokość - 1600 mm, rozstaw osi - 2690 mm. Tym samym, Seltos jest nieco dłuższy niż nowy VW T-Roc (4,37 metra) i obecny Kia XCeed (4,39 metra).
Tylnie światła są umieszczone pionowo wzdłuż drzwi bagażnika, podkreślając szerokość samochodu. Wersja X-Line różni się ciemnymi metalicznymi akcentami i elementami ochrony podwozia, podczas gdy wersja GT-Line skupia się na dekoracyjnych elementach w kolorze nadwozia. W ramach światowej premiery zapowiedziano kolory nadwozia Iceberg Green, Gravity Gray i matowy Magma Red. W Europie gama kolorów będzie inna.
W wyposażeniu modelu koreańskiej specyfikacji znajdują się panoramiczny dach, indywidualnie regulowane oświetlenie wnętrza z 64 kolorami, regulowane tylna siedzenia z możliwością odchylenia o 24 stopnie oraz premiowe systemy audio od Harman Kardon i Bose. Dostępne są również cyfrowe opcje personalizacji przez Kia Connect Store.
Deska rozdzielcza ma płaski design z akcentem na liniach poziomych. Co interesujące, w niektórych wersjach sterowanie trybami pracy automatycznej skrzyni biegów znajduje się na kolumnie kierownicy, ale w innych na konsoli centralnej zamontowano tradycyjny selektor.
Pojemność bagażnika w standardzie wynosi 536 litrów według normy VDA. Bagażnik jest uzupełniony dwustopniową, składaną podłogą. Dzięki systemowi AddGear można dodać modułowe systemy przechowywania.
Samochód oparto na platformie Kia K3. Gama silników zaczyna się od 1,6-litrowego benzynowego silnika turbo T-GDI o mocy 180 KM i momencie obrotowym 265 Nm, współpracującego z 6-biegową manualną lub 7-biegową zrobotyzowaną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Następny to 1,6-litrowy benzynowy silnik T-GDI z turbosprężarką o mocy 193 KM i momencie obrotowym 265 Nm w połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dostępny jest także 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 149 KM i momencie obrotowym 179 Nm, ale w Europie go nie będzie.
Opcjonalnie dostępny jest napęd na cztery koła z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym i trybem Terrain na śnieg, błoto i piasek. System wyboru trybu jazdy (Eco, Normal, Sport) dostosowuje charakterystykę jazdy do różnych warunków. Wersja hybrydowa pojawi się w 2026 roku i doda do gamy funkcję Vehicle-to-Load i system rekuperacji Kia Smart Regenerative Braking System 3.0.
Produkcja nowego Kia Seltos rozpocznie się w Indiach w grudniu 2025 roku. W 2026 roku sprzedaż rozpocznie się w Korei, Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Ceny nie są jeszcze znane, ale w Europie można spodziewać się ceny obecnego XCeeda — około 126 174 PLN (27 000 EUR) w Niemczech.
Źródło: Kia