Citroën zaprezentował koncepcję furgonu na wypoczynek, rozrywkę i pracę
Nowa koncepcja Citroën ELO to logiczna kontynuacja koncepcyjnego samochodu OLI przedstawionego w 2022 roku. Oba projekty są stworzone jako laboratoria pomysłów, inspirując Citroëna do myślenia o przyszłości.
Co wiadomo
ELO jest pomyślany jako atrakcyjny, wszechstronny i przestronny samochód – swego rodzaju mały domek na kółkach. Według Citroëna, samochód czuje się jak w domu w mieście, ale także zaprasza do wyjazdu poza jego granice.
Długość elektrycznego furgonu wynosi 4,1 metra, a wysokość 1,7 metra. Samochód otrzymał elastyczne wnętrze, pozwalające pomieścić do sześciu osób.
Przyjazny charakter ELO podkreśla pomarańczowy kolor nadwozia, który przechodzi z żółtego na czerwony w zależności od oświetlenia. Wnętrze również jest wykonane w pomarańczowym kolorze.
Citroën na razie nie ujawnia szczegółów technicznych. Firma jedynie podała, że samochód opracowano na specjalnej platformie elektrycznej. Możliwe, że to STLA Small — w końcu partnerski brand Peugeot niedawno przedstawił koncepcyjny samochód na tej platformie.
Cztery boczne drzwi otwierają się w przeciwnych kierunkach, a brak środkowego słupka pozwala na uzyskanie otworu o szerokości 1,92 metra. W dolnej części przedniej szyby umieszczono swego rodzaju wyświetlacz projekcyjny. Według Citroëna, informacje wyświetlane są na „przezroczystej folii”, co sprawia wrażenie, że unoszą się nad maską. To dalszy rozwój wyświetlaczy SmartBand w Citroënie Oli.
Brak klasycznej deski rozdzielczej: wszystkie elementy sterujące znajdują się na kierownicy, która jest spłaszczona u góry i u dołu. Po lewej i prawej znajdują się elementy przypominające joysticki, które pozwalają sterować różnymi funkcjami.
Siedzenie kierowcy jest umieszczone centralnie — można je obrócić do rozmowy lub pracy. Za nim znajdują się trzy tylne siedzenia. Dwa dodatkowe siedzenia można złożyć pod skosem za siedzeniem kierowcy. Ponadto dostępne są konfiguracje siedzeń, które pozwalają przekształcić samochód w miejsce do spania dla dwóch osób lub domowe kino.
Trzy tylne siedzenia są zdejmowane i mogą być używane jako miejsca na wypoczynek na świeżym powietrzu. Haczyki są umieszczone na wszystkich czterech drzwiach, co pozwala na rozciągnięcie tkaniny na bokach ELO w celu ochrony przed słońcem i deszczem. Wbudowany w podwozie kompresor można używać do pompowania sprzętu pływającego, desek sup lub opon rowerowych. ELO obsługuje również technologię V2L, co oznacza, że może zasilać urządzenia elektryczne.
Publiczna prezentacja Citroën ELO odbędzie się 9 stycznia na Salonie Samochodowym w Brukseli.
Źródło: Citroen