Toyota przedstawiła nowe tylnonapędowe superauta GR GT i GR GT3

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 23:04

Od dawna było wiadomo, że Toyota potajemnie pracuje nad samochodem sportowym, który miałby konkurować z Mercedes-AMG GT i brać udział w wyścigach GT3. Po niezliczonych zwiastunach i spekulacjach, samochód, na który wszyscy czekali, w końcu przybył: drogowy GR GT i jego wyścigowy brat GR GT3.

Co wiadomo

GR GT zbudowany jest na specjalnie zaprojektowanej aluminiowej ramie i wykorzystuje elementy wykonane z włókna węglowego na całym nadwoziu. Toyota nie potwierdziła wszystkich specyfikacji auta, ale podała, że będzie ważył 1750 kg „lub mniej” i będzie miał rozkład masy 45:55.

Długość samochodu wynosi 4820 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1195 mm, a rozstaw osi to 2725 mm.

Plotki o tym, że GR GT dostanie nowy 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, okazały się prawdziwe. Ten silnik ma suchy system smarowania i jest połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, zaprojektowaną specjalnie dla tego samochodu. Napęd jest wyłącznie tylny.

Mówiąc o mocy, Toyota twierdzi, że GR GT osiągnie 641 KM „lub więcej” oraz 850 Nm momentu obrotowego „lub więcej”. Pozostaje jeszcze dowiedzieć się, jaką moc ostatecznie osiągnie, ale wiadomo, że V8 jest uzupełniony silnikiem elektrycznym, więc reakcja powinna być znakomita.

GR GT ma niską sylwetkę z olbrzymią maską i smukłymi reflektorami. Wygląda zauważalnie agresywniej niż niektórzy konkurenci, co niewątpliwie wynika z jego wyścigowych korzeni. Samochód stoi na 20-calowych felgach z oponami 265/35 z przodu i 325/30 z tyłu.

Hamulce węglowo-ceramiczne są zamontowane z przodu i z tyłu. Na wszystkich czterech narożnikach zawieszenie dwuwahaczowe. Charakterystyki dynamiczne? Toyota ich nie podała, ale stwierdziła, że maksymalna prędkość wyniesie 320 km/h lub więcej.

Wnętrze z czerwono-skórzaną i alcantara tapicerką również nie przypomina żadnego innego produktu Toyoty. Cyfrowy kokpit otrzymał oryginalną grafikę, nowa kierownica jest ozdobiona brandingiem GR, za nią znajdują się manetki zmiany biegów, a po prawej stronie duży wyświetlacz systemu multimedialnego.

Toyota zauważa, że GR GT i GR GT3 są wciąż w trakcie opracowywania, co oznacza, że finalne szczegóły mogą się zmienić przed rozpoczęciem produkcji. Cena pozostaje tajemnicą, ale dostawy są oczekiwane w 2027 roku.

Źródło: Toyota