Użytkownicy ChatGPT zauważyli natrętną reklamę: OpenAI wyjaśniło powód
Użytkownicy ChatGPT oburzyli się z powodu nieoczekiwanej rekomendacji zainstalowania aplikacji Peloton podczas omawiania zupełnie innego tematu. Jeden z użytkowników, współzałożyciel startupu Hyperbolic, Yuchen Jin, podzielił się zrzutem ekranu w X (wcześniejszy Twitter), gdzie SI zaproponowała podłączenie Peloton podczas rozmowy o podcaście z Elonem Muskiem. Jin wskazał, że jest subskrybentem planu Pro za 870 PLN (200 USD) miesięcznie, dlatego nie oczekiwał takich wstawek, które wyglądają jak reklama.
Co jest znane
OpenAI szybko odpowiedziało i zaznaczyło, że to nie jest reklama, a jedynie test funkcji rekomendacji aplikacji. Przedstawiciel firmy, Daniel Macaulay, stwierdził, że nie było motywu finansowego, ale przyznał, że porada była "nieodpowiednia" i spowodowała "niezrozumiałe doświadczenie". Użytkownicy również skarżyli się, że nie mogą wyłączyć takich rekomendacji, a inni otrzymują natrętne porady, na przykład dotyczące Spotify, nawet jeśli korzystają z Apple Music.
OpenAI już ogłosiło jeszcze w październiku, że aplikacje będą się naturalnie integrować w rozmowy z ChatGPT. Mają się one otwierać w formie interaktywnych miniprogramów bezpośrednio w czacie.
Obecnie dostęp do aplikacji ChatGPT mają tylko autoryzowani użytkownicy spoza Unii Europejskiej, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. Integracje są w fazie testowania, a OpenAI współpracuje z takimi firmami jak Booking.com, Canva, Coursera, Figma, Expedia, Zillow i innymi.
Źródło: @Yuchenj_UW