Mask, to fiasko! Analitycy stwierdzili ogromną porażkę sprzedaży elektrycznego pickupa Tesla Cybertruck
Minęły dokładnie dwa lata od rozpoczęcia sprzedaży futurystycznego pickupa Tesla Cybertruck, który Elon Musk
aktywnie promował jako nowe spojrzenie na amerykański samochód roboczy.
Eksperci wielokrotnie wskazywali na porażkę Cybertrucka, ale teraz „jubileuszowa” analiza sprzedaży wyraźnie pokazuje, jak dalekie były głośne oświadczenia od rzeczywistości.
Co wiadomo
Analitycy Cox Automotive szacują, że w 2024 roku Tesla sprzedała mniej niż 39 000 Cybertrucków, co jest znacznie poniżej docelowej liczby 250 000 pojazdów rocznie. A na dzień październik 2025 Tesla dostarczyła zaledwie 17 317 pojazdów, co stanowi o 42% mniej niż w analogicznym okresie 2024 roku.
W związku z tym w ciągu dwóch lat sprzedano mniej niż 60 tysięcy Cybertrucków, chociaż początkowo firma planowała sprzedać cztery razy więcej w ciągu jednego roku.
Przypomnijmy, że w 2021 roku Musk w rozmowie z inwestorami stwierdził, że firma otrzymała ponad 1 mln zamówień na Cybertrucka, ale teraz jest oczywiste, że ta liczba była, delikatnie mówiąc, znacznie zawyżona.
Jako główne przyczyny porażki elektrycznego pickupa wskazywane są:
- opóźnienia w rozpoczęciu sprzedaży — zamiast planowanego 2021 roku samochód ukazał się w 2023 roku;
- ogromna liczba skarg na jakość, przez co różne partie Cybertrucka były co najmniej dziesięciokrotnie wycofywane ze sprzedaży;
- znaczny wzrost kosztów — z pierwotnie deklarowanego 174 000 PLN (39 900 USD) do 259 000 PLN (69 900 USD) w podstawowej wersji;
- w rzeczywistości pickup nie jest przeznaczony do wykonywania prac, a bardziej dla pokazania dostatku, podczas gdy przeciętni Amerykanie wolą zwykłe benzynowe/dieselowe pickupy, które kosztują znacznie mniej.
Nie można nie zauważyć również kontrowersyjnej kariery politycznej Maska, która doprowadziła do znacznego spadku sprzedaży pojazdów elektrycznych Tesla w USA, Kanadzie i kilku krajach europejskich.
Źródło: Marketwatch