Przedstawiono konsolę ModRetro M64 — reinkarnację kultowej Nintendo 64 z obsługą 4K, ulepszonym kontrolerem i kompatybilnością z oryginalnymi kartridżami

Przedstawiono konsolę ModRetro M64 — reinkarnację kultowej Nintendo 64 z obsługą 4K, ulepszonym kontrolerem i kompatybilnością z oryginalnymi kartridżami
ModRetro M64. Źródło: ModRetro

Firma ModRetro, założona przez Palmera Luckeya (twórcę Oculus Rift i założyciela Oculus VR), ogłosiła konsole M64, która stała się nowym spojrzeniem na legendarną Nintendo 64 (1996). Nowość łączy retro-nostalgię z nowoczesnymi technologiami i jest skierowana do kolekcjonerów i fanów klasyki.

Co wiadomo

ModRetro M64 to nie remake Nintendo 64, a pełne przeprojektowanie klasycznej konsoli z obsługą 4K (przez HDMI), przezroczystą obudową i kompatybilnością z oryginalnymi kartridżami.

Konsola ma architekturę FPGA, która zapewnia dokładne odtwarzanie oryginalnych kartridży Nintendo 64 bez emulacji. Gry uruchamiane są z nowoczesną jakością obrazu, zachowując oryginalny gameplay. Przewidziano cztery porty dla kontrolerów lokalnego multiplayera.

ModRetro przeprojektowało charakterystyczny kontroler Nintendo 64, ale zachowało rozpoznawalny kształt, poprawiło ergonomię i dodało nowoczesne elementy. Konsola otrzymała duży przycisk zasilania i menu-koło, a przezroczysty plastik obudowy wzmacnia efekt retro.

Prawdopodobnie sprzedaż ModRetro M64 rozpocznie się przed świętami Bożego Narodzenia — na to wskazuje wideoklip. Koszt nowości wynosi 737 PLN (199 USD) — tyle co oryginalna konsola na początku sprzedaży w 1996 roku. Gracze mają do wyboru trzy kolory: fioletowy, biały i neonowy-żółty.

1
2
3
4
5

Źródło: ModRetro

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();