Cupra zaprezentowała elektrycznego hatchbacka Raval w kamuflażu

Autor: Volodymyr Kolominov | 28.11.2025, 21:21

Hiszpańska marka Cupra opublikowała oficjalne zdjęcia nowego hatchbacka Raval. Jest jeszcze ukryty pod kamuflażem, ale wkrótce stanie się seryjnym samochodem.

Co wiadomo

Cupra Raval EV jest zbudowana na zaktualizowanej platformie MEB+ koncernu Volkswagen — tej samej, na której bazować będą VW ID. Polo, ID. Cross i Skoda Epic. Wszystkie cztery modele będą produkowane w Hiszpanii, a Cupra nie tylko opracowała swoją wersję, ale także przewodziła przy dostrajaniu podwozia dla całej rodziny. Każda marka ma swój charakter, ale Raval, co nie jest zaskoczeniem, jest najbardziej odważny.

Przy długości nieco ponad 4 metry, Raval należy do klasy subkompaktowej, ale Cupra podkreśla, że to nie tylko samochód do wożenia dzieci do szkoły. Inżynierowie zmniejszyli prześwit o 15 mm w porównaniu z innymi pojazdami na platformie MEB+, usztywnili zawieszenie i dodali progresywny układ kierowniczy.

Adaptacyjne amortyzatory Dynamic Chassis Control prawdopodobnie nie wejdą do podstawowego wyposażenia. A jednak nawet podstawowe modele na start dostaną jeden silnik elektryczny z przodu generujący moc 211 KM (155 kW). Pojemność baterii na razie nie jest znana, a oficjalnie deklarowany zasięg modelu to 450 km.

Przejście z podstawowej wersji Dynamic na Dynamic Plus dodaje więcej funkcji ADAS, inteligentne parkowanie, matrycowe reflektory LED, sportowe fotele i system audio premium Sennheiser z 12 głośnikami.

Lecz topowa wersja VZ to całkiem inna bestia dzięki mocniejszemu silnikowi o mocy 226 KM (166 kW), elektronicznemu dyferencjałowi i sportowemu układowi kierowniczemu. Raval VZ otrzymuje także szerszy o 10 mm tor, standardowe 19-calowe koła o spektakularnym designie w stylu piły tarczowej i sportowe siedzenia z materiałem Dinamica. Zaletą jest krótszy zasięg wynoszący 400 km.

Sprzedaż Cupra Raval rozpocznie się w roku 2026. Pierwsze modyfikacje będą kosztować około 113043 PLN (26 000 EUR). Później mogą pojawić się tańsze wersje z mniej mocnym silnikiem.

Źródło: Cupra