AOC przedstawiło 27” monitor dla graczy z podświetleniem Mini-LED, jasnością do 1200 nitów i częstotliwością odświeżania do 320 Hz

AOC przedstawiło 27” monitor dla graczy z podświetleniem Mini-LED, jasnością do 1200 nitów i częstotliwością odświeżania do 320 Hz
Monitor AOC U27G4XM. Źródło: AOC

Tajwańska marka AOC zaprezentowała gamingowy monitor U27G4XM, który łączy technologie Mini-LED i wysoką częstotliwość odświeżania, a przy tym nie rozczaruje swoją ceną.

Co wiadomo

Nowy model otrzymał 27” panel Fast IPS z podświetleniem Mini-LED i 1152 strefami lokalnego przyciemniania, zapewniającymi głęboki kontrast i precyzyjne odwzorowanie detali.

Monitor jest certyfikowany według standardu VESA DisplayHDR 1000, wspiera maksymalną jasność do 1200 nitów i pokrywa 151,8% przestrzeni sRGB oraz 98% DCI-P3, co czyni go interesującym nie tylko dla graczy, ale także dla artystów, montażystów i specjalistów ds. animacji.

Główna cecha AOC U27G4XM to unikalny dwumodułowy tryb pracy: w rozdzielczości 4K UHD monitor może osiągać częstotliwość odświeżania do 160 Hz, a w trybie Full HD — do 320 Hz, co jest szczególnie ważne dla gier rywalizacyjnych i e-sportu. Czas reakcji wynosi 1 ms GtG, a wsparcie VRR i kompatybilność z G-Sync zapewniają płynny przebieg gry bez zrywów klatek.

Monitor można używać w trybie poziomym lub pionowym.

AOC pozycjonuje U27G4XM jako alternatywę dla monitorów OLED: dzięki podświetleniu Mini-LED matryca nie jest zagrożona wypaleniem pikseli, ale zapewnia wysoki poziom HDR i jasności.

Na rynku globalnym nowy model pojawi się w styczniu 2026 roku. Wiadomo, że w Wielkiej Brytanii jego cena wyniesie około 2200 PLN (£400).

1
2
3
4

Źródło: AOC

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();