Citroën zaprezentował koncepcję Basalt Vision — odważny crossover coupé dla Ameryki Południowej

Citroën zaprezentował koncepcję Basalt Vision — odważny crossover coupé dla Ameryki Południowej
Citroën Basalt Vision. Źródło: Citroën

Citroën zaprezentował na salonie samochodowym w São Paulo nieoczekiwane dzieło — koncepcję Basalt Vision. Kompaktowy crossover coupé z prowokacyjnym designem stanie się podstawą dla modelu seryjnego.

Co wiadomo

Citroën Basalt Vision bazuje na Citroën Basalt, wersji coupé Citroën C3 przeznaczonej dla rynków Ameryki Południowej. Samochód otrzymał wiele akcesoriów nadających mu buntowniczy charakter. Prześwit został zmniejszony, napis "Vision" znajduje się na przednich drzwiach, osłona została zaciemniona, podobnie jak charakterystyczne szewrony marki.

Nowość ma 18-calowe felgi aluminiowe, za którymi ukrywają się czerwone zaciski hamulcowe. Dolna część drzwi ozdobiona jest pasami. Tył otrzymał przyciemniony pasek LED łączący teksturowane lampy i zwieńczony kompaktowym spojlerem.

1
2
3
4
5

Z dołu widoczny jest masywny czarny dyfuzor z centralnym światłem w stylu Formuły 1 oraz podwójne chromowane rury wydechowe, podkreślające sportową filozofię Basalt Vision.

Podstawowy kolor nadwozia Jaune Ambré jest zestawiony z akcentami Rouge André na strategicznych elementach: spojler nad tylną szybą, dolna część kratki chłodnicy i tylne słupki nadwozia. Dach pomalowany jest na czarno i uzupełniony anteną typu "płetwa rekina". Przednie reflektory są wykonane w kształcie litery V w pełni LED.

1
2

Citroën nie ujawnił szczegółów wnętrza Basalt Vision. Przypuszcza się, że wystrój będzie zbliżony do seryjnego Basalt, który czerpie rozwiązania z południowoamerykańskiego C3: duży ekran dotykowy i cyfrowy wyświetlacz kierowcy w połączeniu z minimalistyczną deską rozdzielczą.

Informacje o jednostce napędowej również nie są ujawniane. Prawdopodobnie Basalt Vision otrzyma trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM, już używany w modelu seryjnym Basalt w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów.

Wprowadzenie komercyjne samochodu w Europie nie jest planowane. Model został opracowany specjalnie dla rynków Ameryki Południowej.

Źródło: Turbo

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();