Brabus przekształcił G-Class w kabriolet z mostami portalowymi

Autor: Volodymyr Kolominov | 24.11.2025, 22:36

Niemiecka firma tuningowa Brabus zaprezentowała dwa kabriolety oparte na Mercedes-AMG G 63 — Brabus 800 Cabrio i Brabus XL 800 Cabrio z zwiększonym prześwitem i rozszerzonym nadwoziem. Zostanie wyprodukowanych tylko po 50 egzemplarzy każdej wersji.

Co wiadomo

Obie wersje otrzymały zmodyfikowany przez firmę Brabus 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 800 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm w zakresie 3800–4400 obr/min. Modyfikacja 800 Cabrio przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,0 sekundy. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 240 km/h.

Wersja XL na 22-calowych oponach terenowych osiąga 100 km/h w 4,6 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 210 km/h. Zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi 20,1 l/100 km dla wersji XL i 14,8 l/100 km dla wersji drogowej. Oba modele wyposażono w sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z bocznymi rurami.

Przekształcenie zamkniętej terenówki w kabriolet wymagało rozległej pracy inżynieryjnej. Dla potwierdzenia wytrzymałości konstrukcji samochody przeszły test na stanowisku drgań z obciążeniami szczytowymi do 7G, symulującymi ponad 100 000 km przebiegu, a także test na przewrócenie się.

Dla składanych dachów opracowano ponad 500 nowych komponentów. Dach otwiera się i zamyka w 20 sekund, a tylna część tekstylnego dachu automatycznie składa się za tylnymi siedzeniami. Dla długotrwałego przechowywania z otwartym dachem przewidziano osłonę ochronną.

Wersja XL 800 Cabrio otrzymała własne mosty portalowe firmy Brabus, zwiększające prześwit do 47,9 cm. Karbonowy zderzak z nowymi zderzakami i masywnymi rozszerzeniami nadkoli zwiększył całkowitą szerokość pojazdu do 2,10 metra.

Monstrum terenowe jest również wyposażone w śrubową zawieszenie opracowane wspólnie z KW. Z kabiny można wybierać różne ustawienia amortyzatorów. Dodatkowo można regulować parametry układu napędowego, układu kierowniczego i systemów wspomagających kierowcę w zależności od warunków eksploatacji. Koła o wymiarach 9,5×22 cale są obute w opony terenowe o rozmiarze 325/55 R22.

Bardziej „drogowy” G-Cabrio otrzymał koła o rozmiarze 10J×24 cale z przodu i 12J×24 cale z tyłu z oponami Hankook Ventus S1 evo ZX o rozmiarze 295/30 ZR24 i 355/25 ZR24 odpowiednio. Dzięki regulowanej śrubowej zawieszeniu, obniżenie wynosi od 20 do 40 mm.

Koszt

Brabus 800 Cabrio kosztuje co najmniej 19 202 626 PLN (906 185 EUR). Wersja z mostami portalowymi i efektownym czerwonym wnętrzem będzie kosztować co najmniej 22 969 565 PLN (1 056 244 EUR).

Źródło: Motor1