Google dodaje reklamy do odpowiedzi AI na bazie Gemini

Google dodaje reklamy do odpowiedzi AI na bazie Gemini
Ilustracja: zakładka "AI Mode". Źródło: Google

Google rozpoczęło publiczne testowanie reklam w trybie sztucznej inteligencji. Odpowiedzi, generowane sztuczną inteligencją na bazie Gemini, mogą teraz zawierać linki reklamowe oznaczone jako "sponsorowana" treść. Poinformował o tym konsultant SEO Brodie Clark.

Co wiadomo

Przedstawiciel Google potwierdził, że reklama w AI Mode jest częścią eksperymentów, które trwają już kilka miesięcy. Po raz pierwszy o zamiarze uruchomienia reklam w trybie sztucznej inteligencji firma ogłosiła w maju 2025 roku. Jednocześnie według przedstawiciela, pełne uruchomienie reklam dla szerokiego grona użytkowników nie jest planowane.

Obecnie oprogramowanie preferuje linki organiczne, umieszczając je wyżej niż sponsorowane. W tym kontekście sztuczna inteligencja pełni rolę osobistego asystenta, często przedstawianego w materiałach reklamowych.

Google nie jest jedyną firmą badającą możliwości monetyzacji przez AI. Na przykład platforma X (dawniej Twitter) również ogłosiła uruchomienie reklam w odpowiedziach AI, a OpenAI, według plotek, przygotowuje własną platformę reklamową dla ChatGPT.

Źródło: Brodie Clark

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();