Google dodaje reklamy do odpowiedzi AI na bazie Gemini
Google rozpoczęło publiczne testowanie reklam w trybie sztucznej inteligencji. Odpowiedzi, generowane sztuczną inteligencją na bazie Gemini, mogą teraz zawierać linki reklamowe oznaczone jako "sponsorowana" treść. Poinformował o tym konsultant SEO Brodie Clark.
Co wiadomo
Przedstawiciel Google potwierdził, że reklama w AI Mode jest częścią eksperymentów, które trwają już kilka miesięcy. Po raz pierwszy o zamiarze uruchomienia reklam w trybie sztucznej inteligencji firma ogłosiła w maju 2025 roku. Jednocześnie według przedstawiciela, pełne uruchomienie reklam dla szerokiego grona użytkowników nie jest planowane.
The time has come. Google is now showing ads within AI Mode for the first time ever.
— Brodie Clark (@brodieseo) 21 listopada 2025
Similar to the ads that I had originally spotted showing within AI overviews earlier this year, the placement is at the bottom of the response.
And as you can see, the ad results are labelled… pic.twitter.com/JZa7g8rS2N
Obecnie oprogramowanie preferuje linki organiczne, umieszczając je wyżej niż sponsorowane. W tym kontekście sztuczna inteligencja pełni rolę osobistego asystenta, często przedstawianego w materiałach reklamowych.
Google nie jest jedyną firmą badającą możliwości monetyzacji przez AI. Na przykład platforma X (dawniej Twitter) również ogłosiła uruchomienie reklam w odpowiedziach AI, a OpenAI, według plotek, przygotowuje własną platformę reklamową dla ChatGPT.
Źródło: Brodie Clark