Genesis zaprezentowała seryjny GV60 Magma: 650 KM, wirtualne biegi i tryb driftu
Genesis oficjalnie zaprezentowała seryjną wersję swojego pierwszego „naładowanego” crossovera elektrycznego – GV60 Magma. Producent obiecuje, że nowość będzie punktem startowym do ponownego uruchomienia marki w segmencie „luksusowych wysokowydajnych” samochodów.
Co wiadomo
GV60 Magma zbudowany jest na tej samej platformie co Hyundai Ioniq 5 N i Ioniq 6 N. Samochód napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, których łączna moc wynosi 641 KM i moment obrotowy 790 Nm. Jednak takie dane są dostępne tylko przez 15 sekund po aktywacji trybu Boost. W trybie normalnym crossover generuje 601 KM i 740 Nm.
System Launch Control pozwala rozpędzić się do 200 km/h w 10,9 sekundy. Maksymalna prędkość to 264 km/h. Oprócz tego Genesis dodała kilka ciekawych funkcji: wirtualną imitację zmiany biegów, tryb driftu i system kontroli temperatury baterii, który pomaga zachować obciążenie podczas jazd po torze.
Bateria prawdopodobnie będzie taka sama jak w Ioniq 5 N – o pojemności 84 kilowatogodzin. W Hyundai twierdzą, że można ją naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut z potężnego terminala.
Zewnętrznie GV60 Magma różni się od standardowej wersji: jest niższy o 2 cm i szerszy dzięki szerokim nadkolom. Ekskluzywne 21-calowe kute felgi skrywają masywne układy hamulcowe. Zawieszenie zostało przeprojektowane dla lepszego balansu między sterownością a komfortem.
Genesis świadomie zrezygnowała z agresywnego designu. Firma twierdzi, że dążyli do wizerunku „ukrytej siły”. W praktyce oznacza to nowy tylny spojler, przeprojektowane zderzaki i czarne błyszczące elementy wykończenia. W kabinie znajdują się sportowe siedzenia i materiał Chamude, przypominający zamsz.
Szczególnie warta uwagi jest cyfrowa deska rozdzielcza: w trybie „Magma” pokazuje ona temperaturę silników i baterii, prędkość oraz przeciążenia.
W Korei Południowej GV60 Magma pojawi się na początku 2026 roku. Później w tym samym roku model trafi na rynki Ameryki Północnej i Europy.
Źródło: Genesis