Paradox Interactive rozstaje się z twórcami Cities: Skylines II - wsparcie gry przechodzi do innego studia
Minęły dwa lata od premiery strategicznej gry budowlanej Cities: Skylines II. Gra miała ogromną liczbę problemów technicznych, fatalną wydajność i wiele kontrowersyjnych decyzji. Wydawnictwo Paradox Interactive i studio Colossal Order dołożyły ogromnych starań, aby poprawić sytuację, i coś im się udało, ale ogólny obraz pozostaje przygnębiający.
Co wiadomo
Już na premierze krytycy zauważyli, że Cities: Skylines II jest niedoskonałą grą z dużym potencjałem i twórcom nie udało się go zrealizować. Szwedzkie wydawnictwo oficjalnie ogłosiło, że podjęło trudną decyzję o zakończeniu współpracy z Colossal Order.
Po ponad dziesięciu latach udanej współpracy nad wieloma projektami, z których jesteśmy dumni, Paradox Interactive i Colossal Order podjęły wzajemną decyzję o podążaniu niezależnymi drogami. Ten krok był starannie przemyślany i podjęty w interesie obu zespołów - aby zapewnić najjaśniejszą przyszłość dla franczyzy Cities: Skylines.
Teraz rozwojem Cities: Skylines II zajmie się fińskie studio Iceflake - wewnętrzna grupa Paradox. Deklaruje się, że zespół Iceflake Studios ma duże doświadczenie w pracy nad grami tego rodzaju i dobrze rozumie nadchodzące wyzwania.
Od początku 2026 roku nowy zespół rozpocznie pracę nad strategiczną grą budowlaną, będzie wydawać nową zawartość i w końcu wyda wersje konsolowe Cities: Skylines II, które pierwotnie miały się ukazać na początku 2024 roku. Do końca bieżącego roku deweloperzy z Colossal Order wydadzą jeszcze jedną aktualizację, dwa zestawy użytkownika i dwie stacje radiowe.
Źródło: Paradox Interactive