Hyundai Ioniq 5 N zyskał tańszą wersję, ale nie dla wszystkich

Hyundai Ioniq 5 N zyskał tańszą wersję, ale nie dla wszystkich
Hyundai Ioniq 5 N Essential. Źródło: Hyundai

Starając się uczynić modele o wysokiej wydajności bardziej dostępnymi, Hyundai zaprezentował w Korei nową wersję wyposażeniową Ioniq 5 N w niższej cenie, ale bez poważnych kompromisów w specyfikacjach. Wersja ta nosi nazwę Ioniq 5 N Essential.

Jakie różnice?

Na zewnątrz Essential nie różni się od standardowej wersji N. Otrzymała pełny aerodynamiczny pakiet, całkowicie diodowe oświetlenie oraz 21-calowe felgi stalowe. Wnętrze również naśladuje oryginał z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami, sportowymi fotelami, skórzaną kierownicą, dwustrefową klimatyzacją i systemem audio Bose na 8 głośników.

Essential została ograniczona w małych udogodnieniach: brakuje wyświetlacza projekcyjnego, ładowania bezprzewodowego i gniazda V2L do zasilania urządzeń zewnętrznych. Wyłączono również cyfrowy klucz, elektryczne szyby tylnych drzwi z funkcją bezpieczeństwa oraz inteligentny system oświetlenia. Pakiet systemów wspomagania kierowcy został uproszczony, ale nadal pozostaje wystarczająco bogaty do codziennego użytku.

1
2
3

Baza techniczna Ioniq 5 N pozostała niezmieniona. Dwa silniki elektryczne generują łącznie 601 KM, na tylnej osi znajduje się dyferencjał o zwiększonym tarciu, a pojemność baterii wynosi 84 kWh. Ponadto sportowy crossover zachowuje wszystkie funkcje, które czynią go wyjątkowym: N e-Shift, N Launch Control, N Pedal, N Drift Optimizer Pro, N Torque Distribution oraz N Active Sound+.

Ile kosztuje tańsza wersja N? Z uwzględnieniem lokalnych ulg, Essential będzie kosztować 74 900 000 wonów (53 700 USD) w porównaniu do 77 400 000 wonów (55 500 USD) za zwykłą wersję. Oszczędność wynosi 2 500 000 wonów (1 800 USD). Dla porównania: jedyna amerykańska wersja Ioniq 5 N zaczyna się od 66 200 USD.

Oczekuje się, że oferta N marki z Korei zostanie rozszerzona o modele elektryczne i benzynowe. Po niedawnym debiucie sedana Ioniq 6 N, Hyundai potwierdził rozwój kompaktowego hot-hatcha Ioniq 3 N oraz nowej generacji i20 N z hybrydowym układem napędowym.

Źródło: Carscoops

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();