Porsche Macan Electric teraz może samodzielnie parkować i być klubem gier

Porsche Macan Electric teraz może samodzielnie parkować i być klubem gier
Porsche Macan Electric (2026). Źródło: Porsche

Porsche?ogłosiło szereg innowacji dla?Macan Electric modelu 2026.?Crossover?stanie się nie tylko wygodniejszy, ale także otrzyma nowe rozrywki — od automatycznego parkowania po wbudowaną platformę gier.

Co wiadomo

Jedną z najbardziej nietypowych innowacji jest serwis AirConsole. Jest zintegrowany z Porsche App Center i przekształca crossover w mobilną salę gier: pasażerowie mogą używać smartfonów jako kontrolerów i uruchamiać gry bezpośrednio na centralnym wyświetlaczu multimediów. Gdy samochód jest w ruchu, rozrywki są dostępne tylko na ekranie przedniego pasażera — specjalny filtr uniemożliwia kierowcy ich widzenie. W asortymencie: UNO, „Kto chce zostać milionerem?” oraz inne gry casualowe.

AirConsole w Porsche Macan Electric
AirConsole w Porsche Macan Electric. Zdjęcie:?Porsche

W zestawie innowacji znalazł się?cyfrowy klucz, kompatybilny z iPhone, Android i Apple Watch. Dzięki NFC, Bluetooth i Ultra-Wideband otworzenie i uruchomienie samochodu?jest możliwe bez wyciągania gadżetu z kieszeni. Dostęp do Macan Electric można dzielić z siedmioma osobami, ograniczając lub całkowicie przyznając im prawa do prowadzenia.

Porsche Digital Key w iPhone
Porsche Digital Key w iPhone. Zdjęcie:?Porsche

Wśród nowych asystentów znajduje się funkcja Trained Parking. Crossover „zapamiętuje” manewr na odległości do 50 metrów i następnie może go powtarzać samodzielnie, na przykład przy wjeździe do ciasnego garażu. Analogicznie działa Reversing Assist: system odtwarza ostatnie 50 metrów trasy tyłem, jeśli trzeba wydostać się z zaułka lub trudnego parkingu.

Asystent głosowy Voice Pilot?teraz działa na podstawie?sztucznej inteligencji i rozumie bardziej złożone, kontekstowe zapytania. Dodatkowo udoskonalono planista trasy Porsche Charging Planner: teraz można ustalać priorytetowe sieci stacji ładowania.

Nie zapomniano też o praktyczności — zdolność holownicza Macan 4, 4S i Turbo wzrosła do 2495 kg, co oznacza wzrost o 499 kg w porównaniu do poprzedniego wyniku. Teraz crossover jest w stanie pewnie ciągnąć przyczepy, łodzie i inne wyposażenie.

Źródło: Porsche

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();