Xiaomi ogłosiła zamiar oficjalnego wejścia na europejski rynek elekromobilów

Xiaomi ogłosiła zamiar oficjalnego wejścia na europejski rynek elekromobilów
Elektryczne samochody Xiaomi. Źródło: Xiaomi

Prezydent Xiaomi Lu Weibing ogłosił, że firma planuje szeroką ekspansję na europejski rynek elekromobilów nie później niż w 2027 roku.

Jak Xiaomi przygotowuje się do Europy

W lipcu firma już oficjalnie zaprezentowała swój samochód SU7 Ultra w Monachium. Teraz Xiaomi urządza centrum badawczo-rozwojowe w Monachium, do którego przeprowadzili się niektórzy byli top menedżerowie BMW.

Xiaomi czuje się dostatecznie pewnie, aby dokonywać ekspansji na dużym zregulowanym europejskim rynku. Dobre sprzedaże w Chinach — ponad 80 tysięcy EV w drugim kwartale, oraz wzrost przychodów +233% — tworzą silną podstawę do planowania rozszerzenia rynków zbytu.

Dlaczego to ważne

Samochody to nie smartfony. Są używane dłużej, a ich mechanizm jest bardziej złożony, dlatego trzeba się dogadywać z dużą ilością dealerów i centrów serwisowych oraz szkolić dużą liczbę personelu. Ponadto trzeba zapewnić szeroką dostępność materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych. To wszystko jest trudne i kosztowne. Dlatego optymistyczne nastawienie Xiaomi oznacza, że czują się w silnej pozycji. Czy ich optymizm się sprawdzi — pokaże tylko czas. Ale wydaje się, że Xiaomi wychodzi z stanu licznych chińskich producentów bez oficjalnego wsparcia w Europie, w pełnoprawną wiarygodną markę motoryzacyjną. Ale Xiaomi wszędzie zachowuje się tak dynamicznie.

Źródło: xiaomitime.com
var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();