Volkswagen wyprodukował półtora miliona elektrycznych samochodów z rodziny ID.

Volkswagen wyprodukował półtora miliona elektrycznych samochodów z rodziny ID.
Jubileuszowy VW ID.7 Tourer Pro w fabryce w Emdenie. Źródło: Volkswagen AG

Marka Volkswagen osiągnęła ważny kamień milowy na drodze do elektryfikacji. W fabryce w Emden (Niemcy) w obecności premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa (Olaf Lies) klientowi przekazano 1,5-milionowy samochód z linii ID. Jubileuszowym samochodem został czarny kombi ID.7 Tourer Pro, zdolny do przejechania do 606 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP.

Co wiadomo

Dostawy seryjnych elektrycznych samochodów Volkswagen ID. rozpoczęły się prawie pięć lat temu, we wrześniu 2020 roku. Obecnie Volkswagen przewodzi sprzedaży modeli elektrycznych w Niemczech i Europie.

W ciągu ostatnich lat Volkswagen zainwestował w zakład w Emdenie ponad 1 miliard euro (4,347,826 PLN), całkowicie przekształcając przedsiębiorstwo do produkcji samochodów elektrycznych. Oprócz Emden, podobną specjalizację mają przedsiębiorstwa w Zwickau i drezdeńskiej Gläserne Manufaktur. Elektryczne Volkswageny są również produkowane w Hanowerze, amerykańskim Chattanooga oraz chińskich Foshanie, Changsha i Antynie.

Rodzina ID. nieustannie się rozrasta. Pierwszy model — hatchback ID.3 — początkowo projektowano jako samochód elektryczny na specjalistycznej platformie. W 2021 roku dołączyły do niego crossover ID.4 i jego wersja coupe ID.5, a następnie minibus ID. Buzz. Najnowsze nowości to sedan ID.7 i kombi ID.7 Tourer, które w pierwszej połowie 2025 roku stało się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Niemczech.

Przed Volkswagenem nowe premiery. W 2026 roku rozpocznie się produkcja seryjnej wersji kompaktowego ID. 2all w cenie poniżej 25 000 euro (108 695 PLN), a rok później model ID. EVERY1, który będzie kosztował około 20 000 euro (86 956 PLN). „Naszym celem jest prostota: uczynić samochody elektryczne dostępnymi dla wszystkich — niedrogimi, niezawodnymi i ekologicznymi”, — podkreślił Martin Sander, członek zarządu Volkswagen ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Źródło: Volkswagen

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();