Hyundai zastąpi skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem w Santa Fe klasycznym „automatem”

Hyundai oficjalnie potwierdził, że na amerykańskim rynku modele Santa Fe i pickup Santa Cruz z silnikiem turbo 2,5-litra pozbędą się ośmiobiegowej skrzyni biegów z dwoma sprzęgłami (DCT). Zastąpi ją klasyczny „automat” z konwerterem momentu obrotowego.
Co wiadomo
Decyzja dotyczy wyłącznie wersji z turbodoładowanym silnikiem 2.5. Podstawowe wersje Santa Cruz z silnikiem 2.5 bez turbodoładowania i Santa Fe Hybrid są początkowo wyposażone w 6-biegowy „automat” i w tym kontekście nie ulegną zmianie.
Skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami Hyundai od dawna budziła krytykę za szarpaną pracę przy niskich prędkościach i niestabilne zachowanie w ruchu miejskim. Mimo potencjalnych zalet, takich jak szybka zmiana biegów i wysoka sprawność, skrzynia okazała się wrażliwa na ustawienia i podatna na przegrzania. W rezultacie Hyundai zmagał się z licznymi skargami, reklamacjami i gwarancyjnymi wymianami skrzyń biegów, co przyniosło nie tylko niedogodności dla klientów, ale także niepożądane koszty dla firmy.
W rozmowie z MotorTrend przedstawiciele Hyundai nie połączyli bezpośrednio przejścia na konwerter momentu obrotowego z problemami DCT, stwierdzając, że automatyczna skrzynia biegów stała się dostępna w trakcie prac rozwojowych i okazało się, że zapewnia optymalne właściwości jezdne.
Ciekawe, że Kia — inna marka korporacji Hyundai Motor — nie planuje rezygnacji z DCT w swoich modelach. Firma podkreśliła, że w Ameryce Północnej Kia i Hyundai działają jako niezależne marki i podejmują decyzje osobno.
Źródło:?MotorTrend