Civilization VII otrzymała patch 1.2.3: auto-badacze, „tryb ciągłości” oraz nowy dowódca

Autor: Irina Miller | 21.07.2025, 19:39
Pierwszy rzut na zaktualizowany interfejs Civilization VII Kadr z zaktualizowanej gry Civilization VII. Źródło: Firaxis Games

Firaxis Games przygotowuje?ogromne aktualizacje dla Civilization VII — patch 1.2.3, który jest już dostępny dla graczy od lipca 2025 roku. W swoim wideo, kierownik działu zapewnienia jakości, Sean Wilson, opowiedział o kluczowych nowościach, które zmieniają tempo i elastyczność gry.

Główna nowość — funkcja automatycznego badania dla jednostek, na którą fani czekali od lat. Jest teraz dostępna dla zwiadowców wszystkich epok, większości jednostek morskich epoki badań i współczesności (z wyjątkiem okrętów podwodnych i COG). Zaktualizowano system powiadomień doradczych, aby zmniejszyć ich natarczywość, a w kolejnych patchach obiecują jeszcze więcej delikatnych dostosowań.

Kolejny przełom — tryb „ciagłości”, który sprawia, że przejścia między epokami są płynniejsze: jednostki aktualizują się na miejscu, a kluczowe postacie oraz zasoby są przekazywane dalej. Dodano 10-krokową „bezpieczną strefę” przed zmianą epoki, aby zakończyć krytyczne zadania bez stresu.

Wśród innych nowości — stopniowa ewolucja relacji dyplomatycznych, powrót katapult i handlarzy na początek epoki badań, nowy dowódca Ching Ni z unikalnymi zdolnościami oraz początek wydania kolekcji „Prawo do rządzenia” dla posiadaczy Founders Edition.

Patch zawiera również setki drobnych ulepszeń interfejsu, AI i balansu, pełną listę których można znaleźć w notatkach o aktualizacji.

O Civilization VII

Sid Meier’s\u202fCivilization VII — to najnowsza odsłona klasycznej turowej strategii 4X od Firaxis Games, która zadebiutowała 11 lutego\u202f2025 roku na PC (Windows, macOS, Linux), konsolach oraz Steam Deck. Gra przedstawia trzy wielkie historyczne epoki — Starożytność, Wiek Wielkich Odkryć oraz Współczesność — z możliwością zmiany cywilizacji podczas przechodzenia między okresami. Ciekawa nowa mechanika: można wybierać lidera i cywilizację niezależnie, więc powiedzmy, że Gandhi prowadzi Japonię lub Napoleon — USA. Małe miasta automatycznie przekształcają się w duże, robotników usunięto, a ulepszenia buduje się miastami. Zamiast „barbarzyńców” pojawiły się niezależne państwa, które mogą przekształcać się w miasta-państwa. Gra zdobyła przeważnie pozytywne recenzje od krytyków (Metacritic ~76–80), chociaż gracze na Steam wciąż wykazują mieszane oceny (~47–48\u202f%). Civilization\u202fVII — to nowe podejście: zachowując ducha serii, wprowadza świeże mechaniki oraz opcję zmiany cywilizacji, które odkrywają historię przez różne drogi rozwoju.

Źródło: Sid Meier's Civilization