Mitsubishi przedstawiła nowego SUV-a z trzema rzędami siedzeń i to nie Pajero
Mitsubishi rozszerza gamę SUV-ów: w Indonezji zadebiutował nowy model Destinator, zaprojektowany specjalnie dla krajów Azji Południowo-Wschodniej. Pomimo zewnętrznego podobieństwa do zamaskowanych prototypów Pajero, to zupełnie inny samochód.
Co wiadomo
Nowość została zbudowana na przednionapędowej platformie od modelu Xforce i jest seryjną realizacją zeszłorocznego konceptu DST. Destinator napędza benzynowa „turbo-czwórka” o pojemności 1,5 litra, rozwijająca 163 KM i 250 Nm. Jej parą jest przekładnia bezstopniowa (CVT), a napęd jest wyłącznie na przednie koła.
Pomimo tego, model ma pięć trybów jazdy, zwiększony prześwit oraz dostosowane zawieszenie — wszystko dla komfortowej jazdy po złych drogach i w trudnych warunkach pogodowych. Na zewnątrz Destinator zachował agresywny wygląd konceptu z dużą kratką, wąską optyką LED i rzeźbioną karoserią. W prawdziwej produkcji znalazły się prostsze zderzaki, lusterka i lampy, a 18-calowe felgi wizualnie wydają się za małe dla takiej karoserii.
Wymiary modelu to 4680 mm długości i 2815 mm rozstawu osi, co jest nieco krótsze od Outlandera, ale o 110 mm dłuższe w rozstawie. Wewnątrz — trzy rzędy siedzeń dla siedmiu osób oraz wiele schowków. Pojemność bagażnika nie została ujawniona, ale przy złożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu powstaje imponująca przestrzeń.
Wnętrze uproszczono w porównaniu do konceptu: cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 8 cali oraz multimedia z ekranem 12,3 cala połączono w jedną gładką powierzchnię. Architektura przypomina Xforce, chociaż centralna konsola została nieco zmodyfikowana. W wyposażeniu znajduje się premium system audio Yamaha, nastrojowe oświetlenie, panoramiczny dach oraz zestaw elektronicznych asystentów.
Publiczny debiut Destinatora odbędzie się 23 lipca na wystawie motoryzacyjnej GIIAS w Dżakarcie. Sprzedaż rozpocznie się w Indonezji, a później model trafi do krajów ASEAN, Azji Południowej, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Montaż zostanie zorganizowany w indonezyjskiej fabryce Mitsubishi Krama Yudha.
Źródło: Mitsubishi