Renault zbudowało prezydencki SUV z marmurem, pancerzem i flagami

Renault zaprezentowało unikalną wersję swojego SUV-a Rafale Hyper Hybrid E-Tech, stworzoną specjalnie dla prezydenta Francji. Jeden egzemplarz, wyposażony w hybrydowy napęd o mocy 300 KM, otrzymał wydłużony rozstaw osi, opancerzoną karoserię i ekskluzywne wykończenie.
Co wiadomo
W kształcie Rafale przypomina BMW X2, ale wyróżnia się o 48 mm dłuższym rozstawem osi. Dla prezydenckiej wersji inżynierowie Renault dodatkowo zwiększyli odległość między osiami dla komfortu na tylnym rzędu i dodali pancerz, aby zapewnić bezpieczeństwo wysokopostawionym pasażerom.
Karoseria pomalowana jest w specjalnym kolorze Bleu Présidence – niebiesko-fioletowy odcień z drobinkami białego i czerwonego koloru, które błyszczą w słońcu. Na przednich błotnikach umieszczono emblemy w kolorach francuskiej flagi, na grillu zastosowano dekoracyjną wstawkę w stylu trikoloru, a po bokach zamontowano zdejmowane uchwyty dla flag.




W wystroju wnętrza uczestniczyli mistrzowie rzemiosła drewnianego i kamieniarskiego, aby podkreślić francuskie poczucie stylu i mistrzostwa. Kierownica, deska rozdzielcza i tylna konsola są wykończone naturalnym czarnym marmurem z Pirenejów, a panele sterujące z tyłu – szlachetnym ciemnym bukiem. Fotele są pokryte skórą z systemem wentylacji, a drzwi wyposażone w mechanizm domykania. Dodatkowo wzmocniono izolację akustyczną.








Renault nie ujawnia, jak bardzo zwiększyła się waga pojazdu po przeróbkach, ale w porównaniu z wersją seryjną (około 1700 kg), opancerzony prezydencki Rafale może zbliżać się do 2700 kg. Biorąc pod uwagę to, nawet hybrydowy napęd o mocy 300 KM i 1,2-litrowy silnik benzynowy mało prawdopodobnie zapewni wcześniejszą dynamikę – seryjny Rafale przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy i może przejechać do 105 km na napędzie elektrycznym.
Źródło: Renault