Skoda Enyaq ma wersję komercyjną Cargo

Skoda Enyaq ma wersję komercyjną Cargo
Skoda Enyaq Cargo. Źródło: Skoda UK

Brytyjska jednostka Skoda zaprezentowała nową modyfikację elektrycznego crossovera Enyaq — wersję komercyjną Cargo, opracowaną w współpracy ze specjalistami ds. przekształceń Strongs Plastic Products. Nowość skierowana jest wyłącznie do klientów korporacyjnych i będzie dostępna za pośrednictwem regionalnych menedżerów ds. flot.

Co wiemy

Enyaq Cargo oficjalnie klasyfikowany jest jako lekki samochód użytkowy (LCV) i został pierwotnie stworzony na zamówienie firmy National Grid Energy Distribution (NGED). W 2024 roku otrzyma 70 takich pojazdów i planuje kontynuować wymianę przestarzałej floty. NGED już eksploatuje ponad 300 elektrycznych furgonów i 600 elektryków, będąc jednym z największych korporacyjnych operatorów EV w Wielkiej Brytanii.

Podstawą Cargo są modele Enyaq 85 i napęd czterokołowy Enyaq 85x. Wersja dla biznesu otrzymała przeprojektowane wnętrze i ładownię z trwałych i lekkich plastików, spełniających normy bezpieczeństwa. Pomiędzy kabiną a ładownią zainstalowano sztywną przegrodę, a konfiguracja przestrzeni wewnętrznej może być dostosowana do potrzeb konkretnego klienta.

1
2
3

Strongs pracowało nad projektem wspólnie z Skoda UK oraz Agencją Standardów Pojazdów (DVSA), aby zapewnić pełną zgodność z wymaganiami komercyjnymi. Model oferuje zasięg do 359 mil (578 km) według normy WLTP i wspiera szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 135 kW lub 175 kW (w zależności od modyfikacji).

To pierwszy w pełni elektryczny model komercyjny Skody oferowany w seryjnej konfiguracji. Cena pasażerskiej wersji Enyaq Edition 85 w Wielkiej Brytanii zaczyna się od £44 310, a przekształcenie kosztuje minimum £1 815 bez VAT. Ostateczna cena zależy od konfiguracji.

Źródło:?Skoda UK

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();