Hyundai Ioniq 6 N: elektryczny supersedan o mocy 650 KM zadebiutował oficjalnie

Hyundai zaprezentował seryjną wersję swojego elektrycznego sportowego sedana Ioniq 6 N, rozwijającego 650 KM. Nowość zadebiutuje publicznie podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. To drugi w pełni elektryczny model w gamie N po Ioniq 5 N.
Co wiadomo
Ioniq 6 N powstał na bazie niedawno zaktualizowanego Ioniq 6 w „cywilnej” wersji. Nowość zyskała szereg poprawek w wyglądzie — nowe zderzaki, agresywny przedni splitter, czarne progi i aerodynamiczny spojler na słupkach „łabędzia szyja”. Nadkola zostały poszerzone, a paleta kolorów nadwozia uzupełniona o efektowny kolor Performance Blue Pearl.
W kwestii technicznej wszystko jak w Ioniq 5 N: akumulator o pojemności 84 kWh, silniki elektryczne z przodu (166 kW) i z tyłu (298 kW). Łącznie osiąga do 478 kW (650 KM) i 770 Nm w trybie N Grin Boost. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,2 sekundy, a maksymalna prędkość osiąga 257 km/h.
800-woltowa architektura umożliwia ładowanie akumulatora od 10 do 80% w ciągu 18 minut przy mocy do 350 kW.










Sedan zyskał cały arsenał funkcji znanych z innych modeli N:
- N e-Shift — imitacja skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem
- N Active Sound+ z trzema konfigurowalnymi profilami dźwięku
- N Drift Optimizer
- przygotowanie akumulatora N Battery Preconditioning
- rozdzielanie momentu obrotowego N Torque Distribution z 11 poziomami ustawień.
Ekskluzywna dla Ioniq 6 N funkcja N Ambient Shift Light wykorzystuje konfigurowane oświetlenie wnętrza do wizualnych wskazówek najlepszego momentu „przełożenia biegów”.
Zawieszenie również zostało poważnie zmodernizowane, a dla lepszej przyczepności zastosowano specjalne opony Pirelli P Zero 5 w rozmiarze 275/35 R20.
Wnętrze zyskało kubełkowe fotele N, nowe koło kierownicy, metalowe nakładki na pedałach oraz nawet mocowanie pod kamerę GoPro w suficie — do nagrywania dni torowych.
Hyundai na razie nie ujawnili ani ceny, ani zasięgu Ioniq 6 N.
Źródło: Hyundai