Volkswagen Group zwiększyła dostawy samochodów elektrycznych o 47% w pierwszej połowie roku

Autor: Volodymyr Kolominov | 10.07.2025, 19:36
Odkryj przyszłość prowadzenia: eksploracja Volkswagena ID.4 Volkswagen ID.4. Źródło: Volkswagen

Volkswagen Group raportowała?o wzroście globalnych dostaw samochodów elektrycznych: od stycznia do czerwca firma przekazała klientom 465\u202f500 elektryków, co stanowi wzrost o 47% w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Bez uwzględnienia transportu komercyjnego — 464\u202f200 pojazdów. Łącznie koncern dostarczył 4,41 mln samochodów wszystkich typów, co stanowi wzrost o 1,3% w porównaniu do wyników z zeszłego roku, ale to segment BEV stał się motorem?wzrostu.

Co wiadomo

Dostawy samochodów elektrycznych Volkswagen Group
Dostawy samochodów elektrycznych Volkswagen Group w pierwszej połowie 2025 roku. Ilustracja:?Volkswagen

W Europie wyniki są jeszcze bardziej imponujące: +89% i 347\u202f900 samochodów elektrycznych w ciągu sześciu miesięcy. Dla porównania, Tesla na globalną skalę zmniejszyła dostawy w pierwszej połowie roku o 14% — do 384\u202f000 pojazdów. Według danych Dataforce, w Europie amerykańska firma sprzedała jedynie 76\u202f400 samochodów od stycznia do maja, podczas gdy marka Volkswagen w tym samym okresie sprzedała 122\u202f600 elektryków.

Zgodnie z raportem, obie marki osiągnęły podobne wyniki w marcu, ale w pozostałych miesiącach VW znacząco wyprzedzał Teslę — w kwietniu, na przykład, prawie trzykrotnie.

Dla Volkswagena to nie tylko przełom wizerunkowy, pozwalający na dystansowanie się od dziedzictwa skandalu dieselowego, ale także krok w kierunku spełnienia rygorystycznych norm ekologicznych UE. Jednak, jak zauważa Handelsblatt, wzrost sprzedaży był możliwy w dużej mierze dzięki agresywnym rabatom, szczególnie na hatchbacka ID.3, co wpływa na rentowność.

Według jednego z członków zarządu koncernu, firma zarabia na elektrykach, ale marża operacyjna wciąż pozostaje poniżej docelowego poziomu 6,5%, wyznaczonego na 2029 rok. VW planuje poprawić wyniki dzięki wprowadzeniu bardziej przystępnych modeli, takich jak ID.2 i Cupra Raval, które trafią do sprzedaży już w przyszłym roku.

Źródło: Handelsblatt