Xiaomi SU7 Ultra został po raz pierwszy zarejestrowany w Niemczech, ale do rozpoczęcia sprzedaży jeszcze daleko

Xiaomi oficjalnie rozpoczęło testy drogowe swojego flagowego sedana SU7 Ultra w Europie. Pierwszy seryjny egzemplarz modelu o numerze rejestracyjnym “M SU7088E” został zarejestrowany w Monachium, Niemcy. To pierwszy SU7 z pełnym zatwierdzeniem do eksploatacji na drogach publicznych w Europie.
Co wiadomo
Prezydent Xiaomi Group Lu Weibing osobiście przeprowadził jazdę próbną SU7 Ultra podczas podróży służbowej po Europie. W publikacji na Weibo zauważył symbolikę numeru: „M” to zarówno Monachium, jak i Mi (Xiaomi), a SU7 to oznaczenie modelu.
Przypominamy, że SU7 Ultra to prawie pięciometrowy sedan o wadze 2,2 tony, wyposażony w baterię CATL Qilin II o pojemności 93,7 kWh. Samochód elektryczny może przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 1,98 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 350 km/h. Wśród kluczowych cech technicznych znajdują się: hamulce węglowo-ceramiczne oraz specjalnie skalibrowane pod tor wyścigowy zawieszenie. Testy prototypów odbyły się również na Nurburgringu.

Xiaomi SU7 Ultra. Foto: Lu Weibing / Weibo
26 czerwca firma poinformowała, że prototyp SU7 Ultra pokonał Północną Pętlę Nurburgringu w czasie 6:22.091 minut, stając się trzecim najszybszym samochodem elektrycznym na torze. Wersja seryjna, wyposażona w pakiet Track Professional Package, osiągnęła czas 7:04.957, co wówczas uczyniło ją najszybszym seryjnym sedanem elektrycznym na torze.
Europejskie plany Xiaomi
Rejestracja samochodu w Niemczech to techniczna walidacja przed pełnym wejściem na rynek. Dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun wcześniej twierdził, że międzynarodowa ekspansja marki rozpocznie się w 2027 roku. To jedyny SU7 Ultra w Europie i nie jest przeznaczony dla klientów.
Źródło: Carnewschina