Xpeng przedstawił swojego „zabójcę Tesli Model” za jedyne 27 000 dolarów — crossover G7

Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng oficjalnie zaprezentował swój nowy crossover G7. Model jest nastawiony na rywalizację bezpośrednio z Teslą Modelem Y oraz nowym Xiaomi YU7. Przy cenie startowej 195 800 juanów (27 325 dolarów), G7 zebrał 10 000 zamówień wstępnych zaledwie w 46 minut.
Co wiadomo
G7 to elektryczny samochód z napędem na tylną oś z jednym silnikiem o mocy 296 KM (218 kW) i przyspieszeniem do 100 km/h w 6,5 sekundy. Zasięg wynosi od 602 do 702 km według standardu CLTC, w zależności od baterii (68,5 lub 80,8 kW·h) i kół. Oba akumulatory należą do kategorii LFP (litowo-żelazowo-fosforowe).

Xpeng G7 na prezentacji porównywano z Teslą Modelem Y. Ilustracja:?Xpeng
Bardzo szybkie ładowanie w technologii 5C pozwala w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg do 436 km. G7 obsługuje również funkcję V2L — zasilanie zewnętrznych urządzeń do 6 kW.
Nadwozie zostało zaprojektowane w stylu drugiej generacji „X Face” — z wąskim paskiem LED z przodu, brakiem imitacji grilla chłodnicy oraz efektownymi tylnymi światłami Star Ring. Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi 0,238, trochę więcej niż w Modelu Y (0,230).
Wnętrze G7 jest minimalistyczne: prawie brak przycisków fizycznych, wszystkie sterowanie elektroniką skupia się w 15,6-calowym ekranie dotykowym systemu pokładowego, działającego na chipsecie Snapdragon 8295. Główną atrakcją jest 87-calowy AR-HUD od Huawei z projekcją nawigacji i asystentów na przednią szybę.
Bagażnik mieści 819 litrów i zwiększa się do 2277 litrów przy złożonych siedzeniach, plus 120 litrów pod fałszywym dnem. Pojemność przedniego bagażnika wynosi 42 litry.?W wnętrzu znajduje się 20 głośników, panoramiczny dach, dwie bezprzewodowe ładowarki o mocy 50 W, tylny wyświetlacz sterowania o przekątnej 8 cali, składany stół i oddzielna klimatyzacja.








Bez wzmianki o AI nie odbywa się obecnie żadna prezentacja gadżetów i samochodów. Zwykle są to asystenci głosowi z wbudowanym ChatGPT lub systemy zautomatyzowanej jazdy, ale w?przypadku Xpeng?G7 AI jest wspomniane w kontekście adaptacyjnego zawieszenia. Firma twierdzi, że pod względem komfortu jazdy G7 wyprzedza?Teslę Model Y i Mercedesa GLE.
Jednak własny "autopilot" G7 również będzie dostępny: wersja Ultra wyposażona jest w dwa chipy Turing AI o mocy obliczeniowej 2250 TOPS, wspierające autonomiczną jazdę na poziomie 3 — pełna funkcjonalność?zostanie aktywowana zdalnie (OTA) do końca 2025 roku, pod warunkiem zatwierdzenia przez regulatorów. Standardowe wersje korzystają z pary chipów Nvidia Orin-X z 508 TOPS.
Ceny w Chinach:
- Max (zasięg 602 km) — 195 800 juanów (~27 325 dolarów)
- Max (702 km) — 205 800 juanów (~28 720 dolarów)
- Ultra (702 km + "autopilot" poziomu L3) — 225 800 juanów (~31 510 dolarów)
Źródło:?electrek