G-SHOCK i XG - jak Casio zmieniło kurs z "zegarków przetrwania" na neonowy styl dla generacji TikTok

Jest coś symbolicznego w tym, że Casio, marka, która zbudowała swoją reputację na niezawodności robotników, sił specjalnych i tych, którzy walczą z grawitacją na placach budowy, stawia teraz na hip-hopowy zespół XG. Ten sojusz wygląda tak, jakby G-SHOCK zdjął hełm, zmienił kamuflaż na błyszczący garnitur i udał się na imprezę do Seulu.
XG (skrót od Xtraordinary Girls) to siedem "niezwykłych dziewczyn": JURIN, CHISA, HINATA, JURIA, COCONA, MAYA i HARVEY, utworzonych w 2022 roku przez japońską firmę Xgalx. Zadebiutowały 18 marca 2022 roku anglojęzycznym cyfrowym singlem "Tippy Toes". Z siedzibą w Korei Południowej wykonują anglojęzyczny rap i RB i pozycjonują się jako projekt międzynarodowy. Pięcioletni okres przygotowań, współpraca z reżyserem programu Street Woman Fighter i ich własny gatunek X-Pop uczyniły z nich symbol nowego pokolenia, które myśli hashtagami i krokami TikTok.
A teraz są globalnymi ambasadorami G-SHOCK, legendarnej marki, która do niedawna była kojarzona ze sloganem "zniesie wszystko". Obecny film promocyjny z hasłem "No Destination" pod kreatywnym kierownictwem YOSHIROTTEN wygląda tak, jakby Casio chciało być nie tylko w kieszeniach rybaków czy motocyklistów, ale także w rękach fanów K-Popu i RB.
Czy to zdrada korzeni? Nie do końca. To raczej adaptacja. W świecie, w którym Apple Watche stały się powszechne, a zegarki straciły swoją utylitarną magię, G-SHOCK gra stylem i kulturą. A jeśli nowa generacja wybiera nie "potrójną 10" (legendarną formułę, z którą G-SHOCK rozpoczął działalność w 1983 roku: 10-metrowy upadek, 10-barowa wodoodporność, 10-letnia żywotność baterii), ale taneczne wyzwania XG, Casio postanowiło się dostosować.

Plakat G-SHOCK z paskiem XG. Ilustracja: Casio
Zegarek jako symbol odporności czy akcesorium, które uzupełnia "modny wygląd" w filmie? Dla XG to oczywiście to drugie. Ale dla Casio to szansa na udowodnienie, że nawet stary dobry G-SHOCK może pozostać w modzie. I dziś nikt nie jest w stanie dokładnie przewidzieć, czy ta strategia przejścia od brutalnych czarnych zegarków do różowych zakończy się sukcesem. Ponieważ świat, w którym istnieje TikTok, zmienił się tak bardzo, że nawigacja w nim stała się niezwykle trudna.

Nowoczesna linia zegarków G-SHOCK. Ilustracja: Casio
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej