Ferrari zaproponowała wymianę przycisków dotykowych w już sprzedanych samochodach na zwykłe

Autor: Volodymyr Kolominov | 02.07.2025, 20:46
Ferrari 296 GTB: Rewolucja w sterowaniu z przyciskami dotykowymi na kierownicy Ferrari 296 GTB z przyciskami dotykowymi na kierownicy. Źródło: Ferrari

Ferrari wysłuchało właścicieli i zaproponowało rozwiązanie dla tych, którzy są zirytowani przyciskami dotykowymi na kierownicy. Teraz w modelach Roma, Purosangue, 296, SF90 i 12Cilindri można zainstalować fizyczne elementy sterujące — takie same, jak w nowym coupé Amalfi.

Co wiadomo

Krytyka dotycząca paneli dotykowych na kierownicy trwała już od dawna: właściciele skarżyli się na nadwrażliwość i niewygodę w codziennym użytkowaniu. W odpowiedzi Ferrari przedstawiło przerobiony interfejs, pierwszy raz przetestowany w wersji torowej 296 Speciale, a następnie wdrożony w seryjnym Amalfi. Teraz tę modyfikację można zainstalować także w już eksploatowanych samochodach.

Według słów szefa rozwoju produktu Gianmarii Fulgenzi, nie trzeba wymieniać całej kierownicy — wystarczy wymienić centralną część. Instalacja jest możliwa u oficjalnych dealerów, bez konieczności wysyłania samochodu z powrotem do fabryki we Włoszech. Po wymianie wystarczy krótka jazda próbna w celu ustawienia.

Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi. Zdjęcie:?Ferrari

Dlaczego?próbowano zrezygnować z fizycznych przycisków na kierownicy? Jak wyjaśnił dyrektor marketingu Enrico Galliera, początkowo pomysł pojawił się przy tworzeniu hybrydowego superauta SF90 — Ferrari chciało jak najszybszy i nowoczesny interfejs, inspirowany smartfonami. Jednak eksperyment się nie powiódł. Zamiast zasady "ręce na kierownicy, oczy na drodze" właściciele sportowych samochodów muszą bardziej patrzeć na kierownicę.

Właściciele Ferrari z panelami dotykowymi mogą już zapisywać się na serwis. Niestety, modernizacja prawdopodobnie nie będzie tania.

Źródło: TopGear