Apple nauczyła się rozumieć maszyny: CarPlay Ultra na przykładzie Aston Martin DBX707

Współpraca Aston Martin i Apple przy opracowywaniu CarPlay Ultra stała się rzadkim przykładem synergii przemysłu motoryzacyjnego i giganta IT: obie strony nauczyły się nowych rzeczy — od regulacyjnych niuansów po logikę interfejsu. Powstał nie tylko interfejs, ale prawie hybrydowy system operacyjny wewnątrz samochodu.
Wzajemna nauka
Według specjalistów Aston Martin, proces opracowywania CarPlay Ultra stał się doświadczeniem edukacyjnym dla obu stron. Apple dowiedziało się, jak uwzględnić międzynarodowe normy bezpieczeństwa (w tym regulowane kolory wyświetlacza), a Aston Martin — jak Apple buduje interfejsy, kierując się logiką użytkownika.
Konfiguracja według wzoru
Apple zaproponowała producentowi samochodów „czystą płaszczyznę” — wzór bez ograniczeń. Zespół Aston Martin samodzielnie decydował, które funkcje i elementy menu są potrzebne. Wiele ustawień, takich jak zarządzanie dźwiękiem Bowers Wilkins, jest teraz wbudowanych bezpośrednio w CarPlay Ultra, bez wychodzenia z ekosystemu.
Style i personalizacja
CarPlay Ultra otrzymał własny wizualny temat od Aston Martin, a także dostęp do kilku gotowych tematów od Apple. Kierowca może zmieniać palety kolorów, tapety oraz styl wyświetlania deski rozdzielczej — w DBX707 robi się to za pomocą panelu dotykowego na centralnym tunelu.
Nawigacja na dwóch ekranach
Funkcja, którą z pewnością docenią fani tras: teraz można wyświetlać Apple Maps jednocześnie na desce rozdzielczej i systemie multimedialnym — z różną orientacją i skalą. Nie zrozumiałeś skrętu? Spójrz tam, gdzie jest lepiej widoczny.
Natychmiastowa reakcja
Testujący zauważają: CarPlay Ultra działa „jak należy” — płynnie, bez błędów i przez łączność bezprzewodową, nawet gdy iPhone jest odłączony od USB. Minimalizm w UX oraz inżynieryjna stabilność — rzadkie połączenie.
Źródło: The Verge