Volkswagen Multivan i California otrzymali napęd na wszystkie koła PHEV

Autor: Volodymyr Kolominov | 30.06.2025, 21:41
Volkswagen Multivan PHEV: Zajrzenie w przyszłość hybrydowych furgonetek Volkswagen Multivan PHEV. Źródło: Volkswagen

Volkswagen Multivan i jego odpowiednik kamper California otrzymali napęd na wszystkie koła dzięki wprowadzeniu nowej hybrydowej jednostki napędowej o mocy 245 KM (180 kW). Zasięg na elektryczności według producenta wynosi?59 mil (95 kilometrów).

Co wiadomo

W Wielkiej Brytanii ceny nowego VW Multivan?PHEV zaczynają się od 54 525 funtów szterlingów (63 517 euro). Za California żądają od 71 295 funtów szterlingów (83 053 euro).

Jednostka napędowa obejmuje silnik benzynowy 1.5 TSI evo2, sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów DSG oraz dwa silniki elektryczne (jeden z przodu, drugi z tyłu). Razem umożliwiają one furgonowi przyspieszenie od 0 do?100 km/h w 9.0 sekund. California jest mniej energooszczędna z powodu swojego dodatkowego ciężaru.

Schematyczny obraz hybrydowego systemu napędu na wszystkie koła dla VW Multivan PHEV
Schematyczny obraz hybrydowego systemu napędu na wszystkie koła dla VW Multivan PHEV. Ilustracja:?Volkswagen

Bateria o pojemności 19.7 kWt·h może być ładowana z mocą do 50 kW przy podłączeniu do?szybkiej stacji prądu stałego?lub do 11 kW przy podłączeniu do źródła prądu przemiennego.

Volkswagen mówi, że system PHEV działa na energii elektrycznej tak często, jak to możliwe. Silnik przedni ma priorytet nad tylnym lub silnikiem benzynowym. Ostatni jest głównie używany do wytwarzania energii elektrycznej, napędzając koła tylko przy rozładowanej baterii lub przy aktywacji biegu wstecznego.

Silnik tylny również jest odłączany od skrzyni biegów przy prędkości powyżej 81 mil na godzinę (130 km/h) w celu zwiększenia efektywności energetycznej.

Nowy system napędu na wszystkie koła zastąpił w Multivanie poprzednią opcję PHEV opartą na silniku benzynowym o pojemności 1.4 litra.

Źródło:?Volkswagen