Nowy supersamochód Mercedes-AMG otrzyma symulację zmiany biegów

Dyrektor techniczny Mercedes Group Markus Schäfer opowiedział dziennikarzom Autocar, że seryjna wersja koncepcji AMG GT XX otrzyma symulację zmiany biegów. Zostanie to zrealizowane, aby przybliżyć wrażenia z jazdy samochodem z silnikiem benzynowym. Przy okazji, podobna logika została już wdrożona w Hyundai Ioniq 5 N.
Co wiadomo
„Jakie wrażenia wywołuje samochód z punktu widzenia hałasu, poziomu dźwięku, wibracji, zmiany biegów?” — powiedział Schäfer. „Musisz doświadczyć swojej emocjonalnej strony. A jeśli to się nie dzieje, to nie wykonuje swojego zadania. To właśnie robią samochody AMG, i właśnie to częściowo przenieśliśmy do AMG GT XX”.
Pojawienie się symulacji zmiany biegów w najnowszym elektrycznym samochodzie AMG nie jest całkowitym zaskoczeniem. Łopatki zmiany biegów w samochodzie koncepcyjnym i film ze symulacją zmiany biegów opublikowany w mediach społecznościowych skłaniały do takich przemyśleń. Jednak to pierwszy przypadek, w którym przedstawiciel firmy bezpośrednio to potwierdził.
Symulacja zmiany biegów ma sens dla wysokowydajnego samochodu elektrycznego, szczególnie w połączeniu z symulacją dźwięku silnika. Bez symulacji skrzyni biegów otrzymałbyś coś w rodzaju Dodge Charger Daytona, który brzmi tak, jakby jego symulacja V-8 była podłączona do bezstopniowej skrzyni biegów CVT.






Seryjny samochód elektryczny AMG GT zostanie wyposażony w głośniki zainstalowane w reflektorach, aby symulować dźwięk AMG V8. Samochód otrzyma trzy silniki elektryczne: dwa z tyłu i jeden z przodu. Moc koncepcji wynosi 1360 koni mechanicznych. Seryjna wersja prawdopodobnie zbliży się do tej wartości. Schäfer mówi, że te silniki, dostarczane przez brytyjską firmę Yasa, są ważne dla zaspokojenia wysokich oczekiwań klientów.
„Musi być autentyczny, jeśli chodzi o moc, prowadzenie i osiągi na torze” — powiedział dla Autocar. „Ale AMG to także emocjonalne doświadczenie z akustycznego punktu widzenia, z punktu widzenia hałasu i wibracji, i właśnie tego powinieneś spodziewać się po tym samochodzie”.
Przyznał również, że przyciągnięcie zagorzałych fanów V8 do samochodów elektrycznych to trudne zadanie.
Źródło: Autocar