Firma byłego dyrektora technicznego Tesla daje drugie życie starym akumulatorom elektrycznych samochodów

Autor: Volodymyr Kolominov | 27.06.2025, 06:59
Pierwszy rzut: Redwood Materials pokazuje ilustrację systemu stacjonarnego magazynowania energii Ilustracyjne zdjęcie systemu stacjonarnego magazynowania energii firmy Redwood Materials. Źródło: Redwood Materials

Firma Redwood Materials ogłosiła w czwartek, że przetwarza stare akumulatory elektrycznych samochodów na systemy magazynowania energii. Główną cechą tego podejścia jest to, że używane akumulatory są „znacznie tańsze” od nowych.

Co wiadomo

Zakład przetwarzania i produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych Redwood Materials został założony w 2017 roku przez byłego dyrektora technicznego Tesla JB Straubela. W celu zarządzania projektami systemów magazynowania energii firma stworzyła nowe pododdział Redwood Energy. Jej zadaniem jest wyprowadzenie „zużytych, ale funkcjonalnych” akumulatorów dla samochodów elektrycznych z strumienia przetwarzania oraz przekształcenie ich w „tanie, duże” systemy magazynowania energii, które mogą pomóc w zamknięciu krytycznych luk w systemie energetycznym.

Redwood twierdzi, że rocznie otrzymuje ponad 20 GWh akumulatorów — co odpowiada 250 000 elektrycznych samochodów — co stanowi około 90 procent wszystkich akumulatorów litowo-jonowych i materiałów akumulatorowych przetwarzanych w Ameryce Północnej. Często akumulatory, które otrzymuje do przetworzenia, wciąż mają wysoką pojemność energetyczną — do 50 procent. Są to akumulatory, które nie nadają się już do zasilania elektrycznego samochodu, ale wciąż mają wystarczający potencjał, aby służyć innemu celowi.

Dlatego zamiast przetwarzać wciąż działające akumulatory, Redwood przekształca je w stacjonarne systemy magazynowania. Firma twierdzi, że to obiecujący kierunek działalności, ponieważ coraz więcej akumulatorów elektrycznych samochodów osiąga koniec swojego cyklu życia. Redwood ocenia, że tylko w tym roku z dróg Ameryki zjedzie ponad 100 000 elektrycznych samochodów.

Redwood już wdrożyła swoją pierwszą sieć energetyczną o mocy 12 MW i pojemności 63 MWh — znajduje się ona na kampusie firmy w Nevadzie i jest używana do zasilania modułowego centrum przetwarzania danych firmy Crusoe. Redwood nazywa to „największym wdrożeniem akumulatorów z recyklingu na świecie”, z wystarczającą ilością energii do zasilania „9000 domów, obsługi 20 przejazdów pociągiem Amtrak między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem, Dystrykt Kolumbii, lub ładowania elektrycznego samochodu do podróży na 240 000 mil — odległość do Księżyca”.

W swojej pracy Redwood używa akumulatorów Tesla/Panasonic oraz akumulatorów od Forda, Toyoty, Nissana, Specialized, Amazona, Lyfta, Rad Power Bikes, Lime i innych. Firma produkuje również anody i katody, krytyczne komponenty akumulatorów, w zakładzie w Południowej Karolinie.

Akumulatory przetwarzane przez firmę Redwood MaterialsMagazyn energii wdrożony przez firmę Redwood

Źródło: TheVerge