Następca Mazdy RX-7 może pojawić się już w przyszłym roku

Mazda opracowuje dwa samochody sportowe — następcę RX-7 i MX-5 nowej generacji.?Model z silnikiem Wankla może zadebiutować w przyszłym roku z hybrydowym układem napędowym z rozszerzaczem zasięgu (range-extender).
Co wiadomo
Główny dyrektor techniczny Mazdy Ryuichi Umeshita potwierdził te informacje w wywiadzie dla Motor Trend: „Można się spodziewać, że Iconic SP stanie się dobrym następcą RX-7”. Jego komentarze korelują z wcześniejszymi wypowiedziami prezesa i dyrektora generalnego Mazdy Masahiro Moro, który powiedział, że byłby zadowolony z powrotu sportowego auta z silnikiem Wankla.
Umeshita dodał również, że „początkowe rozmowy dotyczyły tego, że może on zostać uruchomiony do produkcji już w 2026 roku, ale terminy również zależą od wykonalnego modelu biznesowego”. Z technicznego punktu widzenia postępy są szybsze, ponieważ potwierdził, że następna generacja silnika Wankla jest prawie gotowa.

Mazda Iconic SP Concept. Zdjęcie:?Mazda
Pytanie o nazwę wciąż nie zostało rozwiązane. Kiedy zapytano go, czy nowy samochód sportowy będzie nosił znak RX-7 czy RX-9, Umeshita nie udzielił bezpośredniej odpowiedzi. Zauważył, że model nie powinien bezpośrednio dziedziczyć żadnej istniejącej nazwy, chociaż może przywrócić coś z przeszłości lub zaprezentować zupełnie nową tożsamość.
Koncept Mazdy Iconic SP był wyposażony w hybrydowy układ napędowy o mocy?365 KM. Obejmuje on silnik Wankla w roli generatora, uzupełniony?jednym silnikiem elektrycznym i akumulatorem. Oczekuje się, że model seryjny będzie korzystał z podobnego układu. Jednak Mazda może także zaoferować drugą konfigurację, tym razem z silnikiem Wankla jako głównym źródłem napędu.
Jeśli chodzi o cele sprzedażowe, następcą RX-7 będzie model o ograniczonej sprzedaży, a Umeshita stwierdził, że „uzupełni”, a nie pochłonie sprzedaż nowego MX-5. Ponadto debiut następnej generacji MX-5 nastąpi dopiero za kilka lat.
Źródło:?MotorTrend