Mahle zaprezentowała potężny silnik do eMTB — waży 2,5 kg i ciągnie pod górę

Niemiecka firma Mahle zaprezentowała swój?pierwszy silnik środkowy (mid-drive) M40. Do tej pory firma produkowała tylko silniki w hubach serii X.
Co wiadomo
Nowy M40 jest już dostępny do zamówienia. Waży 2,5 kg, a przy tym osiąga do 105 Nm momentu obrotowego i maksymalną moc 850 W.?Górski rower elektryczny (eMTB) z takim silnikiem powinien pewnie ciągnąć pod górę?zarówno na luźnym podłożu, jak i na kamienistych zboczach.

Mahle M40. Foto: Mahle
System wspiera?kilka przydatnych funkcji:
- Motor Dynamic Overrun?zmniejsza efekt hamowania silnika
- Hill Brake pomaga utrzymać rower na stromym zboczu, aby nie stoczył się z powrotem przy zatrzymaniu.
Na cały ten zestaw działa 48-woltowa bateria, dostępna w dwóch wersjach:
- iM5 o pojemności 534 W·h
- iM8 o pojemności 800 W·h
Większa i cięższa bateria zapewnia do 150 km zasięgu lub 2500 m przewyższenia. Baterie są wymienne i można je zmieniać w trakcie jazdy — wystarczy mieć zapasową, łatwo ją wymienić w ruchu. Wspierane jest również szybkie ładowanie.

eMTB z systemem Mahle M40. Foto: Mahle
Seria M będzie się dalej rozwijać i uzupełni już istniejącą gamę X20, X30 i XS, które są głównie skierowane na rowery miejskie i szosowe. M40 to już zupełnie inny poziom: dla tych, którzy wybierają leśne szlaki, górskie serpentyny i nie boją się błota pod kołami.
Źródło: Mahle