Mahle zaprezentowała potężny silnik do eMTB — waży 2,5 kg i ciągnie pod górę

Autor: Volodymyr Kolominov | 19.06.2025, 22:42
eMTB z Mahle M40: Nowe horyzonty dla miłośników przygód terenowych eMTB z systemem Mahle M40. Źródło: Mahle

Niemiecka firma Mahle zaprezentowała swój?pierwszy silnik środkowy (mid-drive) M40. Do tej pory firma produkowała tylko silniki w hubach serii X.

Co wiadomo

Nowy M40 jest już dostępny do zamówienia. Waży 2,5 kg, a przy tym osiąga do 105 Nm momentu obrotowego i maksymalną moc 850 W.?Górski rower elektryczny (eMTB) z takim silnikiem powinien pewnie ciągnąć pod górę?zarówno na luźnym podłożu, jak i na kamienistych zboczach.

Mahle M40. Foto: Mahle
Mahle M40. Foto: Mahle

System wspiera?kilka przydatnych funkcji:

  • Motor Dynamic Overrun?zmniejsza efekt hamowania silnika
  • Hill Brake pomaga utrzymać rower na stromym zboczu, aby nie stoczył się z powrotem przy zatrzymaniu.

Na cały ten zestaw działa 48-woltowa bateria, dostępna w dwóch wersjach:

  • iM5 o pojemności 534 W·h
  • iM8 o pojemności 800 W·h

Większa i cięższa bateria zapewnia do 150 km zasięgu lub 2500 m przewyższenia. Baterie są wymienne i można je zmieniać w trakcie jazdy — wystarczy mieć zapasową, łatwo ją wymienić w ruchu. Wspierane jest również szybkie ładowanie.

eMTB z systemem Mahle M40. Foto: Mahle
eMTB z systemem Mahle M40. Foto: Mahle

Seria M będzie się dalej rozwijać i uzupełni już istniejącą gamę X20, X30 i XS, które są głównie skierowane na rowery miejskie i szosowe. M40 to już zupełnie inny poziom: dla tych, którzy wybierają leśne szlaki, górskie serpentyny i nie boją się błota pod kołami.

Źródło: Mahle