Toyota uruchomiła wodórkowe ciężarówki do dostarczania części w Europie

Toyota zaczęła korzystać z ciężarówek na ogniwa paliwowe wodoru do transportu części samochodowych po trasach logistycznych w Europie. Pojazdy nie emitują do atmosfery nic poza parą wodną.
Co wiadomo
40-tonowe ciężarówki zostały opracowane przez holenderską firmę VDL Groep, a pod kabiną znajduje się system ogniw paliwowych Toyota. Po udanych testach pierwszego prototypu w Belgii, Toyota wprowadziła do eksploatacji kolejne cztery pojazdy. Teraz regularnie kursują między belgijskim centrum części w mieście Diest a Francją (Lille), Niemcami (Kolonia) i Holandią (Rotterdam i Weesp).




W projekcie biorą również udział partnerzy Toyota w logistyce: Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT i Yusen Logistics. Wspólnie z nimi firma będzie monitorować, jak wodórkowe ciężarówki radzą sobie z codziennymi obowiązkami. A ilości tutaj są niemałe: centrum logistyczne Toyoty w Belgii przetwarza codziennie ponad 500 tysięcy części i akcesoriów.
Toyota twierdzi, że wodórkowe ciężarówki pod względem parametrów nie ustępują dieslom: mają podobny ciąg, zasięg do 400 km na jednym tankowaniu. Ale nie emitują żadnego hałasu ani drgań, co czyni podróż wygodniejszą.
Źródło: Toyota