Tajemnica sukcesu The Witcher 3: dlaczego questy CD Projekt RED zachwycają dojrzałością i zmuszają do zastanowienia nad śmiercią?

Z okazji 10. rocznicy The Witcher 3 CD Projekt RED opowiedziała GamesRadar, co sprawiło, że ich zadania są tak wyjątkowe. Dojrzałość została uznana za kluczowy składnik i nie jest to zaskoczeniem, ponieważ większość deweloperów, według słów projektanta questów Pawła Sasko, miała od 30 do 40 lat. Ale jest jeszcze jeden, być może bardziej nieoczekiwany czynnik: ich polska narodowość.
Co wiadomo
"Powiedziałbym, że my, jako Polacy, jesteśmy znacznie bardziej negatywni niż zachodnie społeczeństwa" - powiedział Sasko. "Mamy tendencję do widzenia szklanki jako do połowy pustej, a nie do połowy pełnej. Częścią tworzenia dojrzałej rozrywki jest świadomość, że nie wszystko w życiu będzie wspaniałe. Wszyscy mamy straszne gówno, które się wydarzy."
I niewątpliwie w "Wiedźminie 3" jest wiele strasznych rzeczy. Sasko porównał te elementy horroru w RPG CDPR do momentu, gdy godzimy się z tym, że pewnego dnia nasi rodzice umrą.
Niesprawiedliwe jest zawsze pokazywać i malować świat w pozytywnym świetle
"Nie możesz zapobiec śmierci swoich rodziców" - dodał. "Nie możesz zapobiec temu, że mieć może zwierzę domowe, z którym spędziłeś 15 lat swojego życia, ma raka. Nie możesz tego całkowicie zapobiec. Ale chodzi o to, aby być wdzięcznym za wszystko, co przeżyłeś. Nawet w tym pieprzonym dystopijnym okropnym świecie Cyberpunk lub w tym ciemnym noir świecie Wiedźmina są dobrzy ludzie. Są dobre chwile. Jest przyjaźń. Jest miłość! Myślę, że to ambicja: zachęcać ludzi do tego, i może brzmieć to trochę ponuro, gdy o tym mówię, ale chcę upewnić się, że ten promień słońca jest widoczny w naszej pracy."
Pamiętajmy, że Wiedźmin 4 staje się zorientowany na konsole: CD Projekt RED najpierw dąży do stabilnych 60 klatek dla PlayStation i Xbox.
Źródło: GamesRadar