Subaru dodała Range Extender do swojego najnudniejszego SUV-a

Subaru dodała Range Extender do swojego najnudniejszego SUV-a
Subaru Rex Hybrid. Źródło: Subaru

Subaru od dawna ma hybrydy, a nawet całkowicie elektryczny SUV, ale nie było samochodu z zwiększaczem zasięgu (Range Extender). Do tej pory. W tym tygodniu Subaru bez większego hałasu wprowadziło taką model na rodzimym rynku w Japonii. Nowa jednostka napędowa pojawiła się pod maską chyba najnudniejszego samochodu marki.

Co wiadomo

Range Extender stał się dostępny dla samochodu, który jest sprzedawany tylko w Japonii. To jedna z odmian modelu znanego pod nazwami Toyota Raize, Perodua Ativa i Daihatsu Rocky z małym silnikiem 1,2-litrowym bez turbiny. Zaktualizowana wersja została wyposażona w system napędowy Subaru e-Smart Hybrid.

Ten sam silnik 1,2-litrowy jest teraz używany do zasilania systemu hybrydowego. Silnik spalinowy generuje 80 KM i 105 Nm momentu obrotowego, a jedyny silnik elektryczny, który napędza koła, to 105 KM i 170 Nm. Szczegóły dotyczące baterii Subaru nie zostały ujawnione.

1
2

Zgodnie z deklaracjami firmy, nowa wersja Rex zużywa zaledwie 3,5 litra paliwa na 100 km. Jednym z czynników takiej oszczędności jest masa samochodu wynosząca zaledwie 1060-1070 kg w zależności od wyposażenia. Rex będzie sprzedawany w wersjach G-Hybrid i Z-Hybrid. Pierwsza otrzyma 16-calowe koła, druga – 17-calowe. Ceny zaczynają się od 2 015 000 jenów (około 14 100 USD) i sięgają 2 608 100 jenów (18 200 USD). Subaru ma nadzieję sprzedawać po 220 samochodów miesięcznie w całej Japonii.

Źródło: Carscoops

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();