Audi Q5 SUV i Sportback e-hybrid: nowe hybrydy plug-in przejeżdżają do 100 km na elektryczności

Audi Q5 SUV i Sportback e-hybrid: nowe hybrydy plug-in przejeżdżają do 100 km na elektryczności
Audi Q5 SUV e-hybrid. Źródło: Audi AG

Audi rozszerzyło nowe pokolenie Q5: oprócz modeli z silnikami spalinowymi z technologią MHEV plus, zwykły Q5 i model Q5 Sportback?otrzymały hybrydowe napędy plug-in?(PHEV). Obie serie mają skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i napęd na cztery koła?quattro ultra.

Co wiadomo

Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro są dostępne w dwóch wariantach mocy: 220 kW i 270 kW.

Pojazdy?są wyposażone w silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 185 kW oraz silnik elektryczny. W wersji o mocy 270 kW Q5 i Q5 Sportback mogą przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 5,1 sekundy. Wersja o mocy 220 kW może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 sekundy. Maksymalna prędkość we wszystkich przypadkach jest ograniczona do 250 km/h.

Jedną z nowości jest?bateryjny akumulator wysokiego napięcia. W Q5 e-hybrid ogniwa są rozmieszczone w dwóch warstwach, jedna nad drugą. Audi zwiększyło nominalną pojemność akumulatora do 25,9 kWh (dostępne 20,7 kWh), co jest około 45% większe niż u poprzednika. Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym wynosi 11 kW. Jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany, jego ładowanie do 100 procent zajmuje 2,5 godziny.

1
2

Dostępne są dwa tryby pracy: „EV” i „hybrydowy”. W trybie EV SUV i Sportback działają wyłącznie na energię elektryczną. Podczas jazdy w trybie hybrydowym system zarządzania utrzymuje określony poziom ładunku, aby zachować wystarczającą ilość energii elektrycznej do dalszego wykorzystania. Oprócz automatycznego trybu hybrydowego pożądany poziom naładowania można teraz po raz pierwszy wybrać indywidualnie za pomocą cyfrowego suwaka.

Audi zwiększyło również skuteczność hamowania regeneracyjnego. Stopień regeneracji przyspieszenia w trybie EV można regulować?w?trzech różnych poziomach za pomocą łopatek na kierownicy.

1
2

Oba modele otrzymały rozszerzone podstawowe wyposażenie. W wersji o mocy 220 kW znajduje się sportowe zawieszenie S i trzystrefowa automatyczna klimatyzacja. Najwyższa wersja o mocy 270 kW dodatkowo jest wyposażona w reflektory LED plus i tylne światła LED pro. Standardowy system multimedialny MMI experience plus ma sklep aplikacji Audi, interfejs do smartfonów i jest uzupełniony systemem audio Hi-Fi.

Wszystkie modele otrzymują pakiet S line interior z sportowymi fotelami w połączeniu skór z sztuczną skórą w kolorze czarnym, 19-calowe obręcze aluminiowe i czerwone zaciski hamulcowe. Praktyczną cechą jest w pełni regulowany tylny rząd siedzeń, który można przesuwać wzdłuż i zmieniać kąt nachylenia oparcia.

W Niemczech Audi Q5 SUV e-hybrid quattro o mocy 220 kW kosztuje od 63 400 euro. Wersja Sportback kosztuje od 65 900 euro. Najwyższe modele o mocy 270 kW kosztują 71 800 euro dla SUV-a i 74 300 euro dla Sportbacka.

Pojazdy produkowane są w Meksyku w fabryce w San José Chiapas. Przyjmowanie zamówień w Europie rozpocznie się w połowie czerwca 2025 roku, a pierwsze dostawy zaplanowane są na trzeci kwartał.

Źródło: Audi

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();