Epoka dobiegła końca: producent XDefiant, Mark Rubin, opuszcza przemysł gier po zamknięciu serwerów strzelanki Ubisoft

Autor: Vladislav Nuzhnov | 06.06.2025, 08:02

Świat przemysłu gier żegna jednego ze swoich weteranów, ponieważ po oficjalnym zakończeniu pracy serwerów strzelanki Ubisoft XDefiant, producent gry oraz 20-letni weteran branży Mark Rubin ogłosił swoje odejście z przemysłu gier.

Co wiadomo

Znaczna część wpisu Rubina poświęcona jest zamknięciu serwerów XDefiant, jednak zaznaczył również, że opuszcza branżę. "Co do mnie, zdecydowałem się opuścić branżę i spędzać więcej czasu z rodziną, więc niestety, nie usłyszycie o tym, że tworzę jeszcze jedną grę", — napisał Rubin.

W innych częściach swojego wpisu Rubin opisał również sukces, jaki XDefiant początkowo odniósł, gdy gra zadebiutowała w zeszłym roku, podkreślając, że projekt zdołał przyciągnąć wielu graczy, mimo bardzo ograniczonego marketingu. Jego zdaniem, XDefiant wykazał najszybsze przyciąganie graczy w pierwszych tygodniach wśród wszystkich gier Ubisoft.

"W rzeczywistości, powiedziałbym, że z tą grą wydarzyło się coś wyjątkowego, ponieważ mimo że mieliśmy bardzo mało marketingu, osiągnęliśmy najszybsze przyciąganie graczy w pierwszych kilku tygodniach dla gry Ubisoft dzięki temu, że wszyscy mówiliście o grze i promowaliście ją", — napisał Rubin. "Jednak, niestety, z powodu ograniczonego lub brakującego marketingu, szczególnie po premierze, nie przyciągaliśmy nowych graczy po początkowej premierze".

Jeśli chodzi o przyczyny, dla których XDefiant zaczęło tracić graczy, co doprowadziło do ostatecznego zamknięcia serwerów, Rubin zaznaczył, że było kilka różnych czynników, w tym rosnący dług technologiczny dla deweloperów, który powstał z powodu użycia silnika, który w rzeczywistości nie był przeznaczony do szybkich strzelanek wieloosobowych. Kod sieciowy gry również ucierpiał z podobnych powodów, ponieważ silnik nie radził sobie dobrze z graczami o niestabilnym połączeniu.

XDefiant została zamknięta po zakończeniu swojego ostatniego sezonu, który rozpoczął się jeszcze w grudniu. W ramach sezonu gra otrzymała trzy nowe frakcje i 13 nowych map, ale niestety okazało się to niewystarczające, aby uratować projekt.?

Źródło:?@PixelsofMark