Właściciele Hyundai Palisade skarżą się: SUV "ślizga" na wybojach i nie chce hamować

Właściciele Hyundai Palisade skarżą się: SUV "ślizga" na wybojach i nie chce hamować
Hyundai Palisade. Źródło: Hyundai

Hyundai Palisade to jeden z najważniejszych modeli koreańskiej marki w USA. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku sprzedano 44 544 samochody, co czyni siedmiomiejscowego SUV-a czwartym najpopularniejszym modelem po Tucsonie, Elantrze i Santa Fe. Jednak teraz popularny model ma problemy – właściciele złożyli zbiorowy pozew z powodu rzekomo uszkodzonego ABS.

Czego się dowiedzieliśmy

Pozew został złożony do Sądu Okręgowego USA dla Środkowego Okręgu Kalifornii. Utrzymuje się w nim, że systemy ABS i kontroli trakcji w Palisade lat 2023-2025 działają nieprawidłowo. Zdaniem powódów, gdy samochód hamuje na nierównej drodze lub wybojach, czujniki prędkości obrotowej kół zawiodą. W wyniku tego hamulce zaczynają spazmatycznie puszczać i ponownie chwytać, a samochód hamuje dłużej, niż powinien.

W pozwie wymieniono trzech właścicieli, którzy mają te same problemy. Camille Maldonado mówi, że jej Palisade jakby ślizga się po powierzchni, gdy próbuje hamować na nierównej drodze. Wydaje jej się, że samochód zatrzymuje się zbyt wolno.

Dwaj inni powodowie – Shlomo Vizel i Terrance Rubin – skarżą się na to samo. Vizel kontaktował się z dealerem Hyundai, ale powiedziano mu, że ABS działa poprawnie. A Rubin w innym salonie poinformowano, że nie wiedzą, co jest przyczyną usterki i jak ją naprawić.

W pozwie stwierdza się również, że Hyundai wiedział o problemie jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Firma otrzymywała skargi od pierwszych nabywców, a w internecie właściciele dyskutują o problemie od lutego 2023 roku.

Hyundai Palisade
Hyundai Palisade. Zdjęcie: Hyundai

Powodowie powołują się na skargi do Krajowego Zarządu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). W jednej z nich napisano: "Jechałem z prędkością 5 mil na godzinę (8 km/h), najechałem na mały wyboj, zadziałał ABS i samochód przestał hamować. Ledwo nie uderzyłem w pojazd przed sobą. Ur ratowała tylko system awaryjnego hamowania".

Trzej powódzy chcą reprezentować wszystkich właścicieli Palisade w stanach Nowy Jork i Ohio. Domagają się procesu z ławą przysięgłych, odszkodowania oraz zwrotu kosztów. Hyundai na razie nie komentuje sytuacji – najprawdopodobniej firma będzie milczeć do zakończenia postępowania sądowego.

Źródło: Carscoops

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();