Usługa chmurowa GeForce NOW jest teraz dostępna również na Steam Deck — obsługuje ray tracing i DLSS 4

Usługa chmurowa GeForce NOW jest teraz dostępna również na Steam Deck — obsługuje ray tracing i DLSS 4
Plakat GeForce NOW na Steam Deck. Źródło: Nvidia

Nvidia kontynuuje rozszerzanie listy platform, na których dostępna jest jej chmurowa usługa gier GeForce NOW i wydała odpowiednią aplikację dla Steam Deck.

Co wiadomo

Użytkownicy przenośnej konsoli od Valve mogą teraz przejść na oficjalną stronę i pobrać GeForce NOW, po czym (przy posiadaniu płatnej subskrypcji) otworzy się im katalog z ponad 2200 grami ze wszystkich popularnych usług, w tym Steam, Epic Games Store, Ubisoft Connect, Battle.net i Xbox. Dodatkowo obsługiwana jest również biblioteka PC Game Pass z ponad 180 grami.

Subskrybenci GeForce NOW Ultimate będą mogli streamować gry w rozdzielczości do 4K przy 60 fps i uzyskają dostęp do funkcji DLSS 4, Reflex, HDR10 i ray tracingu.

Nvidia podkreśla, że podczas uruchamiania gier na Steam Deck za pomocą GeForce NOW, akumulator przenośnej konsoli zużywa się do 50% wolniej w porównaniu z natywnym uruchomieniem.

Źródło: Nvidia

Światowa premiera Porsche Cayenne Electric odbędzie się 19 listopada

Światowa premiera Porsche Cayenne Electric odbędzie się 19 listopada
Zapowiedź prezentacji nowego Porsche Cayenne Electric. Źródło: Porsche

Porsche ogłosiło prezentację pierwszego elektrycznego Cayenne. Nowy Cayenne Electric zadebiutuje na cyfrowej prezentacji 19 listopada, a już 22 listopada pojawi się na żywo na festiwalu Icons of Porsche w Dubaju.

Co wiadomo

Elektryczny SUV wejdzie do sprzedaży na początku 2026 roku. Cayenne Electric będzie trzecim seryjnym samochodem elektrycznym marki i drugim SUV-em z takim rodzajem napędu po Macan Electric. Jednocześnie zwykłe Cayenne trzeciej generacji z silnikami spalinowymi będzie sprzedawane równolegle.

Nowy samochód elektryczny ma architekturę 800-woltową i opiera się na Platformie Premium Electric firmy macierzystej Volkswagen Group. Ta sama platforma jest używana w Porsche Macan Electric i Audi Q6 E-tron.

Bateria i rozmieszczenie silników Porsche Cayenne Electric
Bateria i rozmieszczenie silników Porsche Cayenne Electric. Zdjęcie: Porsche

Cayenne Electric będzie wyraźnie różnić się od swojego odpowiednika z silnikiem spalinowym: bardziej opływowym przodem, bezramkowymi oknami i innymi klamkami drzwi. Długość Cayenne Electric wynosi 4979 mm, co jest o 49 mm więcej niż długość poprzedniej generacji pojazdu. Rozstaw osi jest również znany — 3020 mm (o 35 mm więcej niż obecny Cayenne).

Cayenne Electric otrzymał dwa synchroniczne silniki na stałych magnesach. Energia elektryczna pochodzi z akumulatora o pojemności 108 kWh. Zasięg, jak oczekiwano, przekroczy 600 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 400 kW. Oznacza to, że uzupełnienie od 10 do 80% zajmie tylko 16 minut. Ponadto po raz pierwszy w Porsche będzie dostępne bezprzewodowe ładowanie akumulatora trakcyjnego pojazdu elektrycznego.

1
2

W nowym Cayenne będzie również zamontowany największy zestaw wyświetlaczy ze wszystkich seryjnych modeli Porsche, w tym zakrzywiony centralny ekran dotykowy.

Źródło: Porsche

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();