FAW-Toyota bZ5 z bateriami BYD Blade wszedł na taśmę montażową w Chinach

FAW-Toyota bZ5 z bateriami BYD Blade wszedł na taśmę montażową w Chinach
FAW-Toyota bZ5 EV. Źródło: FAW-Toyota

16 maja w zakładzie FAW w Tianjinie z taśmy produkcyjnej zjechał seryjny elektryczny crossover FAW-Toyota bZ5. Sprzedaż nowego modelu na chińskim rynku rozpocznie się w czerwcu.

Co wiadomo

Model zbudowano na platformie e-TNGA (Toyota New Global Architecture). Długość całkowita wynosi 4780 mm, rozstaw osi — 2880 mm. Silnik elektryczny o mocy 200 kW (268 KM) zainstalowany jest na przedniej osi i dostarczany przez spółkę zależną BYD — FinDreams.

FAW-Toyota bZ5. Ilustracja: FAW-Toyota
FAW-Toyota bZ5. Ilustracja: FAW-Toyota

Baterie zostały również opracowane przez BYD: używane są litowo-żelazowo-fosforanowe baterie Blade w dwóch wariantach pojemności:

  • 65,28 kWh — zasięg 550 km według cyklu CLTC;
  • 73,984 kWh — zasięg 630 km.

Jedną z kluczowych cech bZ5 jest system półautonomicznego prowadzenia Momenta 5.0, dostosowany do środowiska miejskiego. Składa się z 33 czujników, w tym lidaru na dachu, pięciu radarów milimetrowych i siedmiu kamer. W kabinie zainstalowano dziewięć poduszek powietrznych.

1
2

Wstępne zamówienia w Chinach zaczęto przyjmować już w kwietniu. Cena początkowa wersji z zasięgiem 550 km wynosi 130 000 juanów (około 18 000 dolarów USA). Wersja z tym samym zasięgiem, ale z rozszerzonym pakietem pomocy kierowcy, kosztuje 160 000 juanów (około 22 200 dolarów USA).

Źródło: FAW-Toyota / Weibo

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();