Hideo Kojima znowu zaskakuje: ma pomysł na grę, w której bohater wszystko zapomina, jeśli gracz zrobi przerwę

Autor: Vladislav Nuzhnov | 15.05.2025, 09:28
Death Stranding 2: Debiutancki zrzut ekranu ujawnia subtelne szczegóły kontynuacji Zrzut ekranu z Death Stranding 2. Źródło: KOJIMA PRODUCTIONS

Legendarny twórca gier Hideo Kojima po raz kolejny udowadnia, że jego wyobraźnia nie ma granic. W najnowszym odcinku swojego programu radiowego KOJI10 autor Metal Gear Solid i Death Stranding podzielił się kilkoma zwariowanymi koncepcjami na przyszłe gry. Najbardziej wyróżniająca się to "gra zapomnienia", w której postać traci umiejętności i wiedzę, jeśli gracz przez długi czas odkłada rozgrywkę.

Co wiadomo

Kojima wyjaśnia: w takiej grze, jeśli zrobisz przerwę na kilka dni, bohater zacznie zapominać, jak korzystać z broni czy nawet kim jest. Im dłużej nie wchodzi się do gry, tym więcej umiejętności i szczegółów znika z pamięci postaci. Według Kojimy, aby przejść taką grę bez strat, gracze musieliby wziąć tygodniowy urlop albo wakacje - w przeciwnym razie ryzykujesz powrót do bohatera, który nie pamięta nawet, jak się poruszać.

Ten pomysł nie wydaje się całkowicie obcy dla fanów Kojimy: w Metal Gear Solid 3 już eksperymentował z czasem w rzeczywistym świecie - na przykład boss The End mógł umrzeć z powodu starości, jeśli nie grać przez tydzień, a jedzenie psuło się, jeśli nie wracać do gry przez kilka dni. Ale "gra zapomnienia" wynosi to podejście na nowy poziom, czyniąc prawdziwe przerwy w grze częścią wyzwania gameplayowego.

Wśród innych pomysłów, którymi podzielił się Kojima, znajduje się symulator życia, w którym gracz zaczyna jako dziecko i stopniowo starzeje się, tracąc formę fizyczną i ostrość widzenia z wiekiem. On nawet żartuje, że mało kto zechce kupić taką grę, ponieważ do starości w wirtualnym świecie dotrze tylko najwierniejsi fani.

I chociaż większość takich koncepcji pozostaje w sferze fantazji, każdego razu podsycają zainteresowanie przyszłymi projektami twórcy gier.

Źródło: KOJI10