Europejska sieć ładowania Ionity integruje megawatowy system ładowania Alpitronic HYC1000

Operator sieci szybkich stacji ładowania Ionity jako pierwszy?w Europie zainstaluje nowe urządzenia ładujące Alpitronic HYC1000. Takie urządzenia są w stanie dodać do 300 km zasięgu w mniej niż osiem minut, pod warunkiem zgodności pojazdu.
Co wiadomo
System?Alpitronic HYC1000 składa się z centralnej szafy mocy Power Cabinet, która dystrybuuje energię na cztery moduły ładowania. Każdy z nich jest wyposażony w dwa gniazda, co pozwala na jednoczesne ładowanie do ośmiu samochodów elektrycznych z dynamicznym podziałem mocy między portami. Przy tym jeden samochód może otrzymać do 600 kW mocy.
Testowanie sprzętu HYC1000 rozpocznie się w maju na poligonie testowym Ionity pod Monachium. Wdrożenie pierwszych punktów ładowania w sieci komercyjnej zaplanowano na drugą połowę 2025 roku.




W międzyczasie chińska BYD zaprezentowała w Chinach?dwa pierwsze samochody elektryczne na „Super e-Platform” - sedan Han L i SUV Tang L. Te modele są zbudowane na 1000-woltowej architekturze i wspierają megawatowe ładowanie na markowych stacjach firmy.?Han L ładowany jest z 10% do 70% zaledwie w 6 minut, a Tang L dodaje 370 km zasięgu w 5 minut.
Źródło: Fleetworld